حدود ۲ میلیون تن کالا در آذربایجان‌غربی جابجا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ناوگان باری استان طی امسال حدود ۲ میلیون تن کالا را جابجا کرده است.

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به جابجایی حدود ۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری طی سال گفت: در دو ماهه اول امسال ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ سفر توسط ناوگان باری استان صورت گرفته که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۴.۷۳ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۹ راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا فعالیت دارند، افزود: در استان حدود ۱۹ هزار دستگاه ناوگان باری سنگین و حدود ۱۶ هزار دستگاه وانت بار فعال وظیفه حمل انواع کالا را به عهده دارند.

دست‌نشان اضافه کرد: در دو ماهه نخست امسال تناژ حمل مصالح و محصولات معدنی با داشتن بارنامه ۷۵۹ هزار و ۹۶۰ تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل کالا در استان هزار و ۶۶۰ شرکت است، ادامه داد: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۳۰۱ فقره بارنامه صادر شده از سوی شرکت‌های حمل کالا، باطل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخلف ناوگان خاطی و معرفی به کمیسیون ماده ۱۲ مکشوفه در گشت‌های نظارتی- دروازه‌ای ۱۲۱ فقره بوده است، افزود: همچنین در این مدت تعداد هزار و ۱۸۳ تخلف مربوط به بارنامه‌های صوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ و تعداد ۳۴۹ فقره تخلفات مشکوک به صدور بارنامه صوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ توسط اداره کل حمل و نقل کالا ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.