رییس دانشگاه فردوسی:

گفتمان نوآوری در کشور شکل گرفته است

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: گفتمان فناوری، نوآوری و دانش بنیان در سال های اخیر شکل گرفته ولی نسبت به موضوع مرجعیت علمی در کشورمان غفلت‌هایی رخ داده است.

مسعود میرزائی شهرابی گفت: از آنجایی که نگاه داشت شخصیت و سرفرازی نظام در ابعاد بین الملل یکی از ماموریت های ویژه دانشگاه فردوسی مشهد به شمار می رود، لذا ما باید در حوزه جهش تولید علمی نیز به منابع و ظرفیت های خود توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فناوری در پیشرفت کشور بیان کرد: نباید در جهش علمی و مرجعیت علمی کشور نقصانی ایجاد شود، در دانشگاه فردوسی مشهد سعی شده است تا با هم افزایی دیگر قسمت ها در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: هم اکنون حدود هزار نفر از استادان بزرگترین مرکز آموزشی شرق کشور در حال تدریس و تحقیق هستند و از این میان حدود یک سوم آنها در مرجعیت علمی، حرفی برای گفتن دارند.

وی گفت: باید مشکلات این افراد در خصوص حرکت به سمت جهش و مرجعیت علمی نیز شناسایی شود تا شرایط بهتری برای این موضوع فراهم شود.

میرزائی افزود: در برهه ای به موضوع فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان توجه شد و ناخواسته در مسیر جهش علمی غفلت هایی صورت گرفت که قابل جبران است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به نقش ارتباطات بین المللی و کمک به جهش علمی در دانشگاه فردوسی مشهد، بیان کرد: حضور دانشجویان خارجی و همچنین تبادل استاد و دانشجو موجب نشر و گسترش علم می‌ شود.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ارتباط با کشورهای همسایه و تبادل علمی منجر به دیپلماسی فناورانه می شود و این دانشگاه می تواند با توانمند سازی دانشجویان و نخبگان علمی این کشورها در پیشرفت دانش در میان کشورهای همسایه نقش ایفا کند.

دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد. این دانشگاه ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۲۵ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که افزون بر ۲ هزار نفر از آنان دانشجوی بین‌الملل هستند.

برچسب ها: گفتمان ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.