آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: روند افزایشی دمای هوا در آذربایجان‌غربی تداوم دارد و طی روز‌های آینده دمای هوا ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در کنار افزایش  ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد دما، فعالیت امواج ناپایدار بارشی به صورت افزایش ابر، بارش باران بهاری و رعد و برق در مناطق شمال استان تداوم دارد و در مناطق جنوب نیز وزش باد و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش باران طی شبانه‌روز گذشته در برخی مناطق استان اضافه کرد: در این مدت بیشترین بارش در ارومیه ۷.۱ میلی‌متر ثبت شده و بارش‌ها در سلماس ۴.۵ میلی‌متر، ماکو ۲.۸ میلی‌متر، میاندوآب ۱.۵ میلی‌متر، چالدران ۱.۴ میلی‌متر و تکاب کمتر یک میلی‌متر گزارش شد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۶ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در ادامه گفت: این وضعیت آب و هوایی در آذربایجان‌غربی تا روز‌های پایانی هفته جاری تداوم دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.