جابجایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی

امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا از خراسان جنوبی توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۲۹۱ هزار تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

علی اکبر مزیدی افزود: عمده کالا‌های جابجا شده ازمبدأ استان سیمان کیسه ای، ذغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله‌ای و سنگ سنگبری بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای جابجایی کالا‌ها بیش از ۶۸ هزار برگ بارنامه در ۲ ماه ابتدایی سال جاری در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

مزیدی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ونقل کالا در استان فعال است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده به مقاصد استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است. 

مزیدی افزود: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادرمی شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محور‌های مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است. 

به گفته وی مهم‌ترین دستاورد‌های حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.