توزیع سه هزار تن کود یارانه‌ای در خراسان جنوبی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سه ماه ابتدای امسال سه هزار و ۱۹ تن انواع کود‌های کشاورزی یارانه‌ای در این استان توزیع شده است.

 احمدی‌نژاد گفت: از این مقدار ۲ هزار و ۶۹۶ تن ازته، ۲۱۶ تن پتاسه و ۱۰۷ تن فسفاته بوده که از مبادی حمل، پتروشیمی‌ها همچنین محل ذخیره انبار‌ها و از طریق شبکه بزرگ کارگزاران استان به مقصد ۴۴ کارگزار شرکت در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی ارسال شده است.

وی با بیان اینکه این کود‌ها براساس حواله الکترونیکی به کشاورزان داده می‌شود گفت: مجوز صدور حواله الکترونیک سهمیه کودی کشاورزان فقط پس از صحت‌سنجی و شناسایی مالکیت شماره همراه کشاورز براساس کد ملی انجام خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری سامانه شاهکار از ۱۶ خرداد سال جاری در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: این سامانه در راستای اجرای قوانین پولشویی، بررسی آنلاین عملکرد کارگزاران، پیشگیری از وقفه در خدمت‌رسانی به کشاورزان، پایش و کنترل صحت توزیع کارگزاران راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه ساختار نظارت و پایش بر توزیع کود یارانه‌ای وجود دارد گفت: نظارت دقیق بر تمامی محموله‌ها از کارخانه یا کشتی تا زمان تحویل به کشاورزان به صورت دقیق انجام می‌شود و پس از ثبت، این اطلاعات در سامانه حمل و نقل و پایش مواد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و پنجره واحد سامانه ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز قابل مشاهده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار