درگیری خشونت‌آمیز میان پلیس صهیونیست و معترضان به نتانیاهو

پلیس رژیم صهیونیستی که درصدد پراکنده کردن شهرک‌نشینان معترضان از مقابل خانه نتانیاهو بود، با آنان درگیر شده و از خشونت استفاده کرد.

هزاران نفر از شهرک‌نشینان شامگاه دوشنبه در خیابان‌های قدس اشغالی در اعتراض به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل ناکامی‌اش در حصول توافق برای آزادی اسرا، تظاهرات کردند که منجر به درگیری‌های خشونت‌بار بین تظاهرکنندگان و پلیس شد.

براساس گزارش القدس العربی، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این خصوص اعلام کرد که شامگاه دوشنبه در درگیری‌های شدیدی که در مقابل اقامتگاه شخصی نخست‌وزیر رژیم رخ داد، دست‌کم سه نفر مجروح و هشت نفر دیگر دستگیر شدند.

روزنامه تایمز اسرائیل نیز گزارش داد که پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ماشین‌های آب پاش استفاده کرد. تظاهرکنندگان در مقابل کنست رژیم صهیونیستی هم تجمع کردند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام و توافقی شدند که آزادی اسرای صهیونیست باقی مانده در غزه را تسهیل کند.

در حالی که تلفات گسترده حملات ارتش صهیونیستی در غزه محکومیت گسترده بین المللی را برانگیخته است، نتانیاهو در داخل با فشار فزاینده‌ای به دلیل عدم دستیابی به توافق برای آزادی اسرای باقی مانده از غزه مواجه است.

منتقدان او را متهم می‌کنند که به شرکای ائتلافی افراطی خود باج می‌دهد و در نتیجه راه حل‌های مذاکره را خنثی می‌کند. با این وجود نتانیاهو این موضوع را رد کرده و حماس را به ممانعت از مذاکرات غیرمستقیم متهم می‌کند. اخیرا اعتراضات علیه دولت نتانیاهو شدت گرفته است.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار