پزشکان کره جنوبی اعتصاب خود را مجددا آغاز کردند

با وجود تهدید مقامات کره جنوبی به تعلیق پروانه پزشکی، پزشکان کره جنوبی از امروز اعتصاب خود را آغاز کردند.

لی سانگ مین، وزیر کشور و امنیت کره جنوبی امروز اعلام کرد که اگر پزشکان به طور دسته جمعی از ارائه خدمات پزشکی به رغم دستور دولت برای بازگشت به کار خودداری کنند، سئول تحقیقات دقیقی را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، او افزود در حالی که دولت به تلاش‌های خود برای متقاعد کردن جامعه پزشکی ادامه می‌دهد، اما مطابق قوانین و اصول، در برابر اعتصاب‌هایی که تهدیدی برای زندگی و سلامت مردم است، به شدت پاسخ خواهد داد.

این مقام کره جنوبی افزود که پلیس و دادستان برای اتخاذ تدابیر سختگیرانه از جمله دستگیری و تحقیقات علیه سازمان‌ها و افراد رهبری کننده اعتصاب رایزنی خواهند کرد. مقامات کره جنوبی امروز گفتند که بیش از ۷۰ درصد از پزشکان کارآموز و رزیدنت استعفای خود را در اعتراض به طرح دولت برای افزایش سهمیه ثبت نام در دانشکده‌های پزشکی ارائه کرده اند و دولت دستور بازگشت حدود ۶۰۰۰ پزشک به کار را صادر کرده است.

برخی از جراحی‌ها لغو شد و برخی از بیماران مجبور به انتقال به بیمارستان‌های دیگر شدند، زیرا پزشکان کارآموز و مدعو امروز برای دومین روز متوالی کار خود را متوقف و اعتصاب کردند.

پیش از این انجمن پزشکی کره جنوبی اعلام کرده بود که پزشکان این کشور در روز ۱۸ ژوئن در واکنش به برنامه دولت برای اصلاحات در سیستم پزشکی اعتراض و اعتصاب می‌کنند. پزشکان کره‌جنوبی با برنامه دولت برای افزایش قابل توجه تعداد دانشجویان جدیدی که وارد دانشکده‌های پزشکی می‌شوند، مخالف هستند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار