اجرای طرح آزمایشی هوشمندسازی استخر‌های پرورش ماهیان گرمابی

اجرای طرح آزمایشی هوشمندسازی استخر‌های پرورش ماهیان گرمابی در مجتمع شیلات شهدای شهرستان قصرشیرین به منظور کنترل از راه دور و افزایش بهره‌روری آغاز شد.

کردرستمی رییس اداره شیلات قصرشیرین با اشاره با اجرای طرح هوشمندسازی استخرهای پرورش ماهی در مجتمع شیلات شهدا، افزود: این طرح به طور آزمایشی با همکاری صندوق کار آفرینی امید استان کرمانشاه و پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح چهار مزرعه عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: از مزایای این طرح، استفاده از دستگاه های هوادهی و توزیع غذا به صورت کنترل از راه دور توسط مالک مزرعه بوده که با ثبت لحظه ای برخی پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب استخرهای پرورشی و اعلام به کاربر، علاوه بر جلوگیری از تلفات و افزایش تولید در واحد سطح ارتقاء بهره‌وری را به دنبال خواهد داشت.

رییس اداره شیلات قصرشیرین گفت: برای اجرای این طرح در مجموع ۵۴ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی پرداخت شده است.

کُردرستمی اضافه کرد: قصرشیرین با ۷۰ مزرعه فعال در مجتمع شیلات شهدا بزرگترین تولید کننده ماهیان گرمابی کشور است که پارسال در مجموع پنج هزار و ۷۲۶ تن ماهی از سطح استخرهای پرورش ماهی این شهرستان تولید شد که پیش بینی می شود سطح تولیدات امسال به ۶ هزار و ۳۹۰ تن برسد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ بهره بردار در مزارع پرورش ماهی اشتغال دارند و در مجموع این مجتمع برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است، گفت: برداشت ماهی در قصرشیرین در اواخر مرداد ماه شروع می شود که فیتوفاک، کپور نقره ای، کپور علف خوار و کپور معمولی از انواع ماهیان گرمابی تولید این شهرستان است.

رییس اداره شیلات قصرشیرین اضافه کرد: از مجموع تولیدات ماهی این شهرستان ۵۰ درصد به مصرف داخل استان و سایر استان ها و نیمی دیگر آن از طریق مرزهای پرویزخان و خسروی به عراق صادر می شود.

وی تصریح کرد: فاز دوم مجتمع شیلات شهدا با ۵۰ استخر آماده واگذاری به دانش آموختگان بخش کشاورزی و شیلات است و در صورت تامین آب از محل سامانه گرمسیری این مجتمع وارد مدار چرخه تولید خواهد شد که با راه اندازی آن سالیانه چهار هزار تُن ماهی گرمابی به تولیدات این مجتمع اضافه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.