۳۱۲ راس دام در روز عید قربان در تایباد ذبح شد

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد از ذبح ۳۱۲ راس دام سبک و سنگین همزمان با عید قربان در کشتارگاه این شهرستان خبر داد.

حسن آذریان رئیس شبکه دامپزشکی تایباد گفت: همزمان با عید سعید قربان ۳۱۲ راس دام در کشتارگاه شهرداری تایباد ذبح شد که از این تعداد ۳۰۰ راس دام سبک و ۱۲ راس دام سنگین بودند.

وی افزود: تعداد ۲۰ سلاخ در کشتارگاه شهرداری از اوایل صبح دیروز تا ساعت ۸ شب مشغول ذبح قربانی‌های مردم شیعه و اهل سنت تایباد بودند که تا عصر امروز نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: همچنین ۴ ناظر بهداشت دام در کشتارگاه مستقر بودند و وظیفه نظارت بر ذبح و بررسی دام‌ها از لحاظ ابتلا به بیماری را بر عهده داشتند.

آذریان بیان کرد: در این بین ۱۲ عدد ریه گوسفندی، ۲ عدد کبد گاوی و ۸ عدد کبد گوسفند آلوده به کیست انگلی و نیز یک لاشه دام سبک مبتلا به بیماری سارکوسیست بودند که با رعایت ضوابط بهداشتی معدوم شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین با هدف جلوگیری از کشتار دام در معابر عمومی و ارائه هشدار‌های لازم به شهروندان، یک گشت مشترک دامپزشکی و شبکه بهداشت و درمان با ۳ نفر ناظر در شهر تایباد تشکیل شد.

رئیس شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: در این گشت مشترک ۲ مورد کشتار غیر مجاز در معابر مشاهده شد که ضمن جلوگیری از آن، فرایند ذبح به داخل کشتارگاه انتقال یافت.

برچسب ها: عید قربان ، ذبح دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.