نظارت ۱۰۴ بازرس علوم پزشکی مشهد بر مراکز عرضه دام زنده خراسان رضوی در روز عرفه

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۰۴ بازرس سلامت محیط و کار این دانشگاه در آستانه عید قربان و روز عرفه بر ذبح دام در مراکز عرضه دام زنده در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نظارت می کنند.

دکتر فرشید وفا گفت: این بازرسان در قالب ۵۲ گروه بازدید سلامت محیط و کار در مشهد و شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با مشارکت گروه‌های دامپزشکی، شهرداری و مراجع قضایی به صورت ویژه بر عرضه و ذبح دام نظارت می کنند.

وی با اشاره به گسترش برنامه‌های نظارتی گروه‌های سلامت محیط و کار همزمان با عید قربان ادامه داد: ۳۷ گروه سلامت محیط و کار با حضور ۷۴ بازرس در مشهد و ۱۵ گروه با حضور ۳۰ بازرس در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بازه زمانی فعالیت دارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر آن کشیک‌های فوریت‌های بحران سلامت محیط کار مستقر در ستادهای معاونت های مراکز بهداشت شهرستان های تابعه این دانشگاه نیز در امر نظارت همکاری می کنند.

وفا با اشاره به این که در فصول گرم سال، احتمال شیوع برخی از بیماری‌ها از جمله تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود افزود: ذبح دام در محیط باز و جاری شدن خون حیوان در معابر و تماس بدون لباس حفاظت فردی با گوشت دام تازه ذبح شده همه از مواردی است که می‌تواند خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو را افزایش دهد.

وی با بیان این که نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای کارکنان کشتارگاه از دیگر موضوعاتی است که کارشناسان بهداشتی برعهده دارند ادامه داد: توصیه می شود مردم ذبح دام را برای عید قربان به کشتارگاه‌های رسمی بسپارند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: مردم از گوشت های قربانی که به صورت نذری در اختیار آنها قرار می‌گیرد پس از گذراندن ٢۴ ساعت داخل یخچال و با پخت کامل استفاده کنند.

وفا افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات در این حوزه و نیز داشتن شکایت از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ طرح مساله کنند تا به سرعت بررسی و با متخلفان برخورد قانونی شود.

برچسب ها: علوم پزشکی ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.