رئیس کل دادگستری استان کرمان:

تحقق حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مورد تاکید است

حجت الاسلام حمیدی به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: همه باید تلاش کنیم که ضمن تحقق حضور حداکثری، انتخاب اصلح صورت گیرد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه  به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این انتخابات، سرنوشت کشور برای حداقل 4سال آینده تعیین می‌شود و همه باید تلاش کنیم که ضمن تحقق حضور حداکثری، انتخاب اصلح صورت گیرد.

وی افزود: هر زمان مردم تکلیف خود را به خوبی ایفا کرده اند و انتخاب اصلح محقق شده است، نتیجه مطلوبی رقم خورده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان به عملیات وعده صادق که همه دنیا را شگفت زده کرده است، نیز اشاره کرد و بیان داشت: این امر نشان دهنده مسئولان مقتدر و انتخاب اصلحی است که مردم در انتخابات انجام داده اند.

وی در ادامه از اقدامات بسیار خوب و موثری که طی پارسال از سوی سازمان بسیج حقوقدانان در استان کرمان انجام شده است، قدردانی کرد و ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای حقوقدان با محوریت قاضی شهید نوروززاده، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، راه اندازی موکب در سالروز شهادت شهید سلیمانی و ارائه مشاوره‌های حقوقی به مردم، حضور مستمر در مصلای نماز جمعه با حضور مصلحین و حکمین قرآنی و ارائه مشاوره به مردم و مشارکت در ترویج فرهنگ صلح و سازش از جمله اقدامات بسیج حقوقدانان در استان کرمان بوده است. 

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: جلب رضایت اولیای دم در تعدادی از پرونده‌های قتل عمد، ارائه کمک‌های مومنانه به خانواده زندانیان نیازمند، مشارکت در ازادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و اجرای طرح یک قاضی در مدرسه از دیگر اقدامات شایسته تقدیر بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان طی پارسال به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: همه ما قطعات یک پازل هستیم و باید تمامی قطعات به درستی کار خود را انجام دهند تا پازل خدمت به مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به خوبی شکل گیرد.

اعلام امادگی سپاه ثارالله برای تداوم همکاری بادستگاه قضایی در مسیر تحقق عدالت

سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز ضمن اعلام آمادگی سپاه ثارالله استان کرمان برای همکاری با دادگستری کل استان در یکسال کاری پیش رو، گفت: سپاه ثارالله استان با همه توان در تمامی عرصه‌ها آماده همکاری در اجرای برنامه‌های عدالت محور است؛ زیرا دستگاه قضایی بیشترین زحمت را برای احقاق حقوق عامه مردم بر عهده دارند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان و هفته قوه قضاییه، به حضور داوطلبانه قضات متعهد، مومن، ولایت مدار و انقلابی در بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله اشاره و بیان کرد: اعضای بسیج حقوقدانان برای توسعه عدالت از وقت خود برای حضور در مساجد، توسعه صلح و سازش در پرونده ها، آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد و عمد، پیشگیری از وقوع جرم و ... استفاده می‌کنند. 

سردار نظری ضمن اشاره به این مطلب که شرایط امروز کشور، شرایط بسیار حساس است و در پیچ تاریخی دیگری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته ایم، بیان کرد: امروز دشمن به دلیل اینکه ضربه خورده است، به دنبال ضربه زدن به این نظام است و از این رو پمپاژ ناامیدی را با استفاده از فضای مجازی در پیش گرفته است و باید جهاد تبیین انجام داده و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنیم و در ادامه زمینه‌ای فراهم شود که انتخاب اصلح محقق شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در سفر‌های استانی آیت الله شهید رئیسی به کرمان می‌دیدیم که با چه جدیت و تلاشی برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کردند و بسیاری از پروژه‌ها در بازه زمانی بسیار کوتاه‌تر از زمان پیش بینی شده به اجرا رسیده است.

وی  به سفر شهید آیت الله رئیسی به روستای کروچان اشاره کرد و گفت: این شهید گرانقدر در این سفر با وجود طوفان شن شدید، به تمامی درخواست‌های مردم گوش کردند و در طول مسیر دائم گریه می‌کردند و ذکر می‌گفتند و از خدا کمک می‌خواستند که بتوانند به مردم کمک کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: فردی را از دست دادیم که از لحاظ اخلاص، صدق و به فکر مردم بودن، بسیار ناب و کم نظیر بودند. 

وی ضمن تاکید بر این مطلب که مردم در تشییع جنازه شهدای خدمت به ویژه آیت الله رئیسی حماسه آفریدند، تاکید کرد: ویژگی‌های شهید رئیسی، شاخصه‌های انتخاب فرد اصلح در انتخابات است و باید این شاخصه‌ها هر چه بیشتر معرفی و تبیین شود.

وی بر توازن در استفاده مردم از ظرفیت‌های موجود و توسعه عدالت تاکید کرد و ادامه داد: باید همواره حافظ حقوق مردم بوده و با همکاری دستگاه قضایی، عدالت را در جامعه توسعه بخشیم.

همه باید در زمینه جهاد تبیین روشنگری کنیم 

سرهنگ مسعود رفیعی، رئیس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست گفت: جهاد تبیین به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فریضه ای واجب، فوری و قطعی است و بر همه ما واجب است در این زمینه روشنگری کنیم.

وی افزود: ماموریت همه ما در برهه کنونی، روشنگری و تبیین واقعیات است؛ زیرا دشمن با شبهه افکنی به مانند موریانه عمل می کند و بهترین راه مقابله با این توطئه ها، امیدآفرینی و جهاد تبیین است.

بر پایه این خبر، در این نشست مسعود معاذالهی به عنوان رئیس کانون بسیج حقوقدانان شهید بهشتی دادگستری کل استان کرمان معرفی شد و در ادامه از بسیجیان فعال بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز قدردانی شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.