سرمایه گذاری در پارک‌های علم و فناوری به اشتغالزایی کمک می‌کند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری استان به نوعی سبب اشتغالزایی و ارتقاء علم و دانش فرزندان این مرز و بوم خواهد شد.

  آیت‌الله مصطفی محامی  در بازدید از پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در راستای توسعه پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: یکی از چالش‌های پیش روی استان این است که وقتی کارخانه و کارگاهی تاسیس می‌شود مدیران آن عنوان می‌کنند که نیروی ماهر در استان وجود ندارد و حال اگر آموزش‌های تخصصی در پارک علم و فناوری ارائه شود و سطح مهارتی افراد فارغ‌التحصیل بالا برود می‌توان در امورات تخصصی نیز از نیرو‌های بومی استان بهره برد.

وی بیان کرد: پیوند بین دانشگاه و صنعت یک همکاری برد برد و دوجانبه است که در این صورت دانش آموخته دانشگاه بیکار نمی‌ماند و شرکت‌ها نیز قادر به تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود خواهند بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: سیستان و بلوچستان با شتاب مطلوبی در حال طی کردن مسیر رشد و توسعه است و مجموعه‌ای از طرح‌ها در شمال، مرکز و جنوب استان در عرصه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت در حال اجراست که این یک ظرفیت بزرگ برای به کارگیری نیرو‌های استان ایجاد می‌کند و باید در این جهت برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر ارائه آموزش‌ها به دانشجویان و دانش‌آموزان است که البته در بازدید‌ها مشخص شد که در بخش‌های مختلف تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان مستعد تحت آموزش قرار گرفته و به کارگیری می‌شوند که این یک اقدام مهم و سرمایه‌ای عظیم برای استان است.
آیت‌الله محامی اظهارکرد: ائمه جمعه باید مطالبه‌گر باشند تا پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در سایر شهرستان‌های استان نیز شعبه داشته باشد که این اتفاق در واقع کمکی برای رشد و شکوفایی فرزندان این مرز و بوم خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این مجموعه پرداخت و عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان در حال حاضر توانایی جذب ۱۷ درصد از دانش‌آموختگان استان را دارد، اما نکته مهم این است که ۸۵ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان فاقد مهارت‌های راهبردی هستند.

محمد نبی شیهکی افزود: در حال حاضر ۲۹۰ شرکت در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر هستند و به دنبال توسعه متوازن پارک علم و فناوری در پهنه جغرافیایی استان هستیم.

وی به بیان مشکلات و موانع پیش روی پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: محدودیت منابع مالی، کمبود فضا جهت استقرار شرکت‌های جدید و محدودیت نیروی انسانی از مهمترین مشکلات پیش روی پارک علم و فناوری بوده و نکته قابل توجه اینست که بودجه پارک علم و فناوری استان تنها یک صدم بودجه کل دانشگاه‌های استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار