اولین دوره مسابقات ایده شو ویژه دانشجویان در دانشگاه پیام نور خاش برگزار شد

رئیس مرکز رشد دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: اولین رویداد دوره مسابقات ایده شو با مشارکت پارک علم و فناوری استان در مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور مرکز خاش برگزار و از پنج ایده برتر ارائه شده در این رویداد تجلیل شد.

رضا نوروزی در آئین اولین مسابقات ایده شو با اشاره به اینکه رویداد ایده شو نقطه شروعی برای دانشجویان است، بیان کرد: اولین دوره مسابقات ایده شو در قالب تمامی رشته‌ها در مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور خاش با حضور ۳۰ تیم برگزار شد.

وی افزود: این مسابقه در محورهای تولید محتوا و آموزش مجازی "اقتصاد دیجیتال"، صنایع دستی "سوزن دوزی بر روی قاب های سنتی"، تولید پلتفرم، گردشگری، داروی گیاهی، بازی‌های رایانه‌ای، کارآفرینی اجتماعی و کسب و کار خانگی برگزار شد.

رئیس مرکز رشد دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رویداد فوق در بازه زمانی یک روزه برگزار شد، ادامه داد: در این رویداد از کسب و کارها و دستاوردهای منتخب دانشجویان در گروه‌های مختلف رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این اقدام فرصتی برای توسعه و اشتغال آفرینی دانشجویان در حوزه نوآوری‌ها و کارهای کارآفرینی بود، تاکید کرد: پس از ارائه ایده‌ها توسط دانشجویان و بر اساس تصمیم هیات داوران و منتورهای پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان صاحبان پنج ایده برتر تجلیل شده و پنج تیم نیز شایسته تقدیر شدند.

نوروزی اظهار کرد: در قالب این رویداد مقرر شد، ایده‌های برتر در مرحله بعدی توسط پارک علم و فناوری و مراکز رشد دانشگاه و پارک علم و فناوری حمایت مادی و علمی شوند تا به مرحله تجاری سازی برسند.

حمایت از ایده‌های فناورانه دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز خاش با بیان اینکه یکی از رسالت‌های دانشگاه آماده کردن دانشجو برای زندگی در جامعه مبنی بر مهارت افزایی است، گفت: مرکز خلاقیت و نوآوری این واحد دانشگاهی به‌عنوان یکی از واحدهای پیشرو در آموزش و توسعه کارآفرینی و یکی از مؤثرترین سازوکارهای اشتغال پایدار و تسهیل انتقال دانش آموختگان دانشگاهــی به بازار کار است.

محمود محمدی با اشاره به اینکه دانشجویان، افراد با استعداد و یکی از ارکان نواحی نوآوری به شمار می‌روند، بیان کرد: با وجود مرکز خلاقیت و نوآوری در خاش دانشجویان این واحد دانشگاهی ضمن مطرح کردن ایده‌ها و طی کردن مراحل رشد و توسعه در مرکز رشد، از حمایت‌های مادی و معنوی دانشگاه جهت عملیاتی شدن و تجاری سازی ایده‌های خود (از ایده تا عمل) بهره مند خواهند شد.

وی با تاکید بر این مطلب که دانشگاه‌ پیام نور مرکز خاش ایده‌ها و طرح‌های فناور دانشجویان را به سمت تولید انبوه سوق می‌دهد، ادامه داد: این دانشگاه با داشتن یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجو که غالبا بومی شهرستان هستند در قالب این مرکز فناورانه از صاحبان ایده و فناوری حمایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار