ارسال پرونده فرد هتاک به مردم زرند به دادگاه صالح

دادستان زرند ضمن تشریح پرونده فرد هتاک به مردم زرند، از تکمیل مستندات و تحقیقات اولیه پرونده و ارسال آن به دادگاه صالح خبر داد.

رضا یعقوبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند گفت: پرونده فرد مذکور در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دادسرای زرند با تکمیل تحقیقات اولیه در شعبه اول بازپرسی، جهت اقدامات قانونی بعدی به مرجع صالح، یا همان دادسرای محل ارتکاب جرم ارسال شد. 

وی ضمن قدردانی از رسانه‌ها به واسطه انتشار به موقع اخبار دستگاه قضایی گفت: امروزه بیش از هر چیزی به امید آفرینی نیاز داریم و بدین واسطه انتظار آن است که رسانه‌ها در هفته قوه قضاییه ضمن تبیین ابعاد شخصیت شهید بهشتی، همچون گذشته به صورت شفاف و با نگاهی عادلانه و با در نظر گرفتن محدودیت ها، اقدامات دستگاه قضایی را برای شهروندان اطلاع رسانی کنند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بیان کرد: در آستانه چهاردمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و نیاز است تا اقدامات رئیس جمهور شهید و دستاورد‌های نظام برای مردم به طور شفاف تشریح گردد و از بزرگ نمایی نقاط ضعف که القای نا امیدی می‌کند و مشارکت شهروندان در انتخابات را متاثر می‌سازد، پرهیز شود.

یعقوبی انتشار مطالب خلاف واقع که باعث التهاب در جامعه می‌شود را غیر اخلاقی و جرم دانست و افزود: مسئولیت انتشار اخبار کذب در رسانه‌ها متوجه مدیرمسئول رسانه، نویسنده و فرد منتشر کننده است و هر فرد به سهم خود در برابر دستگاه قضایی و قانون مسئول است و از رسانه‌های شهرستان انتطار می‌رود پیش از انتشار اخبار، در خصوص صحت آن، بررسی لازم را از طریق نهاد‌های متولی اخذ نمایند که این موضوع و عدم دخالت سلایق شخصی، نشانی از حرفه‌ای بودن و اخلاق مداری رسانه‌ها و موجب کسب اعتبار آن‌ها است.

دادستان زرند در ادامه به جایگاه دادسرا در نظام حقوقی ایران پرداخت و گفت: نقش و جایگاه دادستان در احیای حقوق عامه، مطالبه گری از دستگاه‌های مربوط است و این مهم برابر دستورالعمل صیانت از حقوق عامه، با جدیت در شهرستان زرند در حال انجام است لیکن هر موضوعی بر عنوان حقوق عامه قابل تطبیق نیست و مهمترین شاخصه حقوق عامه، عمومیت و گستردگی دامنه جرم و اثر زیان بار آن برای نوع افراد یک جامعه مفروض مانند افراد یک شهر، منطقه، محله و صنف است.

برچسب ها: پرونده ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار