ضرورت رعایت مدیریت منابع آبی در استان‌های کم بارش

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به تنش دمایی به کشاورزان توصیه می‌شود که مدیریت منابع آبی را در استان‌های کم بارش در دستور کار قرار دهند.

احد وظیفه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در بخش های جنوبی غلات کشور برداشت شده و در حال انتقال به سیلو و مراکز خرید هستند و در بخش های شمالی با پایان  فصل بارندگی، وارد دوره خشک اقلیم شدیم.

به گفته او، با توجه به تنش دمایی، کشاورزان تمهیدات لازم را برای دوره گرم و خشک سال اتخاذ کنند تا مزارع و محصولشان دچار آسیب نشود و همواره نوبت های آبیاری را رعایت کنند تا گیاه دچار تنش آبی نشود.

وظیفه ادامه داد: طی این هفته در نیمه غربی کشور از آذربایجان غربی و شرقی تا جنوب غرب کشور با ناهنجاری مثبت دما مواجه هستیم که بر این اساس به کشاورزان توصیه می شود که مدیریت منابع آبی را در دستور کار قرار دهند.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: با توجه به بهبود بارش‌ها در فصل بهار، وضعیت بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل در اغلب نقاط کشور بهبود یافته است.

او گفت: با توجه به کاهش منابع سفره‌های زیر زمینی به استان های کم بارش توصیه می شود که مدیریت آب را در دستور کار قرار دهند تا دچار تنش گرما نشوند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار