امام جمعه ارومیه:

مشارکت در انتخابات نماد ایستادگی است

امام جمعه ارومیه گفت: مشارکت اکثریت مردم در انتخابات نماد ایستادگی کامل در مقابل دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه گفت: مشارکت اکثریت مردم در انتخابات نماد ایستادگی کامل در مقابل دشمنان بوده و یک وظیفه ملی و شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: هر عقل سلیمی می‌بیند که دشمنان با تمام قوا در برابر مسلمانان ایستاده اند و اقتضا می‌کند آنان نیز باید تمام قد در مقابلشان بایستند و با حضور در پای صندوق‌های رای آنان را ناکام بگذارند تا جرات نکنند به کشور ما صدمه‌ای بزنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های دشمنان و مستکبران در تلاش هستند تا مشارکت در انتخابات را با دو قطبی سازی و سیاه نمایی‌ها کاهش دهند.

خطیب جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: در رسانه‌های مختلف شاهد تبلیغات منفی معاندان هستیم ولی خداوند در قران تاکید دارد که اگر از دشمنان تبعیت شود، انسان به سمت بدبختی می‌رود و استکبار و دشمنان هم در صدد هستند تا مردم کشور در انتخابات شرکت نکنند.

وی با تاکید بر انتخاب اصلح در کنار مشارکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نامزد‌های انتخابات نیز لازم است دقت کنند تا اخلاق انتخاباتی رعایت شده و اقتدار ملی مورد هجمه قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: اگر به سوابق کاری و مدیریتی نامزد‌های انتخاباتی و اظهارنظر‌ها و طرفداران کاندیدا‌ها نگریسته شود و رفتار‌های آنان مورد توجه قرار گیرد، می‌توان این افراد را شناخت و انتخاب صحیح را انجام داد.

وی با اشاره به فرا رسیدن اول تیرماه و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: تبلیغ معارف دینی دارای اهمیت بسیاری است و این اهمیت به قدری است که یک روز خاص به نام این بخش در کشور نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه همه باید تبلیغ کننده دین باشند، بیان کرد: پیامبر اسلام در این مسیر همواره جانفشانی کردند و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه یک راهبرد اساسی برای تبلیغ دین وجود دارد، افزود: این موضوع خشیت الهی و ترس از خداوند است و مبلغان به غیر از خداوند متعال از کسی نمی‌هراسند و یک مبلغ باید اینگونه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.