امام جمعه ارومیه:

مشارکت انتخاباتی وظیفه همگانی است

امام جمعه ارومیه گفت: اگر فردی به دنبال عزت و امنیت کشورش باشد، باید در این انتخابات مشارکت کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه با اشاره به نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر امسال گفت: شرکت پرشور و آماده شدن برای ثبت مشارکت عظیم، وظیفه هر ایرانی و همگانی است چراکه مشارکت گسترده اولین رکن انتخابات در ایران اسلامی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات یکی از ملزومات اجتماعی و سیاسی در کشور است، افزود: باید همه جامعه برای شرکت در انتخابات آماده باشند و این مشارکت انتخاباتی وظیفه همگانی است؛ اگر فردی به دنبال عزت و امنیت کشورش باشد، باید در این انتخابات مشارکت کند.

وی اضافه کرد: روحیه رییس جمهور در روند اجرایی کشور تاثیرگذار است چرا که روحیات و خط مشی فرد اصلح در واقع نشان دهنده مسیر آینده کشور بوده بنابراین باید در انتخاب فرد اصلح به دنبال چراغ راه جامعه یعنی معیار‌های رهبری برای انتخاب رییس جمهور از میان کاندیدا‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم کناره‌گیری برخی کاندیدا‌ها به نفع کاندیدای دیگر اظهار کرد: اگر برخی از ۶ نفری که به تایید نهایی شورای نگهبان رسیده‌اند، به سهم خود فداکاری و ایثارگری کنند و به نفع دیگری کناره گیری کنند در واقع به کمک فرد منتخب رفته و برکت زندگی خود را متعالی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: انتخاب از میان تعداد کم کاندیدا برای ریاست جمهوری بسیار سهل‌تر از انتخاب از میان افراد بیشتر است و این موضوع باعث سردرگمی جامعه در انتخاب فرد اصلح می‌شود.

خطیب جمعه ارومیه با تسلیت شهادت آیت‌الله رییسی و همراهان او گفت: در کشور‌های دیگر اگر دولت یا مجلسی از بین برود، تمام چهارچوب کشور متلاشی می‌شود، اما در ایران اسلامی با شهادت رییس جمهور دولت سیزدهم چنین اتفاقی رخ نداد بلکه شاهد ثبات کشور در زیر پرچم رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان افزود: ریخته شدن اولین قطره از خون قربانی در عید سعید قربان به زمین باعث بخشیده شدن گناهان می‌شود و این نشان از اهمیت عید سعید قربان در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: اهمیت قربانی کردن به اندازه‌ای است که می‌توان با قرض کردن نیز قربانی خرید یا در قربانی دیگران مشارکت کرد و حتماً باید در نماز عید قربان نیز شرکت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.