احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کبیری قم با اعتبار ۳۳۸ میلیارد تومان

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کبیری در محدوده محله شهر قائم قم با اعتبار ۳۳۸ میلیارد تومانی احداث می‌شود.

عباس حلوایی‌زاده ،معاون فنی و عمرانی شهرداری قم اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار شهید کبیری و محله شهر قائم بخشی از رینگ سوم شهر قم است که میان مناطق چهار و پنج ارتباط برقرار می‌کند.

وی افزود: این حلقه ترافیکی تقاطع غیرهمسطح ولیعصر را به بلوار پیامبر اعظم (ص) و پس از آن به میدان مرجعیت، میدان مفید و بلوار غدیر متصل و نقش پررنگی در روان‌سازی ترافیک شهری ایفا می‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: یکی از نقاطی که انسداد ترافیکی وجود داشت این محدوده است که حدفاصل بلوار ولیعصر و پیامبر اعظم (ص) قرار دارد.

حلوایی‌زاده با اشاره به انسداد عبور و مرور عابر پیاده در محدوده شهر قائم به دلیل احداث این محور ترافیکی، تصریح کرد: در این مسیر طرحی در نظر گرفته شد که به صورت ترانشه باز از بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت سه سطحه میدان ولیعصر رفته است تا در محدوده محله شهر قائم اجرای عرشه و تابلیه داشته باشیم و عبور و مرور به آسانی انجام شود.

وی عنوان کرد: این پروژه طبق فهرست سال ۱۴۰۲ با اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان اجرا شد که با ضریب تعدیل و هزینه جابه‌جایی تاسیسات قراردادی حدود ۳۳۸ میلیارد تومان برای آن منعقد شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه مدت زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه و ۷۵۰ متر طول کل مسیر است که با عرض مقطع ۴۰ متر اجرایی خواهد شد، گفت: امیدواریم با رفع به موقع معارضات تاسیساتی، رفع معارضات تملکی و تامین منابع به موقع پروژه در مدت زمان خود تکمیل شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.