عضو شورای شهر قم:

بلوار جعفرطیار الگوی حرکت ترافیکی شهر قم را متحول می‌کند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: بلوار جعفرطیار با اتصال محور عمار یاسر به میدان سپاه، الگوی حرکت ترافیکی در شهر قم را متحول می‌کند.

به نقل از شهرداری قم، روح الله امراللهی در حاشیه مراسم سومین گام از افتتاح ۱۹۸ پروژه شهری که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که افتتاح می‌شود، امتداد محور عمار یاسر با نام خیابان جعفر طیار است که پس از ۵۶ سال به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم افزود: این محور در ادوار مختلف تحت تملک بود و امتداد آن به میدان سپاه منتهی می‌شود که در این نقطه نیز تقاطع غیرهمسطح احداث خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت بلوار جعفر طیار اضافه کرد: تکمیل محور عمار یاسر الگوی حرکتی را در شهر قم تکمیل می‌کند و با تقاطعی که با بلوار جمهوری اسلامی دارد، شکل و رفتار ترافیکی جدیدی در شهر خواهیم داشت.

امراللهی با اشاره به افتتاح ساختمان شورای اسلامی شهر گفت: طرح قبلی این ساختمان ۹۶۰۰ مترمربع بود که در بازنگری انجام شده در ۵۰۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید که یک طبقه در اختیار نمایندگان شهر قم در مجلس شورای اسلامی و سه طبقه در اختیار شورای اسلامی شهر قم قرار می‌گیرد.

وی گفت: ساختمان شورای اسلامی شهر قم بر اساس معماری اسلامی_ایرانی طراحی شده است که با هشت کمیسیون، چهار سالن فرعی و یک سالن اصلی فعالیت می‌کند و می‌تواند کارکرد‌های مختلفی در شهر قم داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۴ تير ۱۴۰۳
چه اسم قشنگی جعفر طیار به به ازین انتخاب
آخرین اخبار