پرداخت تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت تسهیلات خرید تراکتور برای کشاورزان استان خبر داد.

فتحی گفت: به‌ منظور تامین تسهیلات خرید تراکتور رایزنی‌هایی با بانک‌هایی غیر از بانک کشاورزی صورت گرفته تا اعتباراتی را اختصاص دهند و خوشبختانه این موضوع محقق و مقرر شده و کشاورزان برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور به بانک مهر اقتصاد به‌عنوان نخستین بانک معرفی شوند.

وی اعتبار در نظر گرفته شده از سوی بانک را برای اعطای تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی ۴۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: ۲۵ هزار میلیارد ریال از این رقم فقط برای خرید تراکتور و مابقی برای سایر ادوات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

فتحی افزود: این اعتبار جدای از سایر اعتبارات اختصاصی به بخش کشاورزی بوده و مبلغی هست که با رایزنی جهادکشاورزی استان برای فعالیت این بخش جذب و از سوی بانک مهر اقتصاد تامین اعتبار شده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۴۰ روز آینده شاهد پرداخت این نوع تسهیلات به کشاورزان باشیم.

وی با اشاره به اینکه از سه سال قبل پرداخت تسهیلات خرید تراکتور به کشاورزان متوقف شده بود اظهار کرد: این محدودیت مشکلات زیادی برای کشاورزان و به خصوص کشاورزان خرده که توانایی و تمکن مالی برای خرید تراکتور را نداشتند به وجود آورده بود و عملا رفتن به سمت مکانیزاسیون برای کشاورزان ممکن نمی‌شد به همین دلیل جهادکشاورزی استان برای حل این مشکل توانست مشارکت سایر بانک‌ها غیر از بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی بخش کشاورزی را جلب کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بانک‌ها بر اساس تکلیف قانون و رسالتی که دارند باید به‌اندازه تاثیر گذاری بخش کشاورزی در اقتصاد استان تسهیلات به فعالان این بخش پرداخت کنند به همین منظور رایزنی با تمامی بانک‌ها برای اجرایی کردن این تکلیف و پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی جهت افزایش ضریب مکانیزاسیون این حوزه استان در حال انجام است.

فتحی درباره رصد و پایش و هزینه کرد این اعتبار گفت: کنترل و هدایت منابع به سمت اهداف تعریف شده توسط جهادکشاورزی صورت می‌گیرد و با توجه به اینکه در بخش تراکتور مبالغ تسهیلات به تراکتورسازی پرداخت می‌شود در حوزه تراکتور عملاً امکان تخطی از اهداف مشخص شده را غیر ممکن می‌سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.