۱۵ هزار ناوگان و قطعات حمل بتن تامین شد

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولید کنندگان بتن آماده گفت: ۱۵ هزار دستگاه ناوگان کامیون و قطعات حمل میکسر بتنی تامین شد.

مهرداد کریمی دبیر کانون سراسری ناوگان بتن در جمع خبرنگاران  گفت: تعداد کامیون های حمل بتن آماده در کشور حدود ۱۵تا ۱۸ هزار دستگاه برآورد می شود که اغلب این تراک میکسرها سال های طولانی در حال فعالیت هستند و به نوعی می توان آنها را فرسوده محسوب کرد. 

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل بتن آماده، افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل بتن آماده در مواردی آماده به کاری این ناوگان را با مشکل مواجه کرده و گاه می تواند موجب تاخیر و توقف حمل این ماده مهم و استراتژیک صنعت ساختمان شود.

کریمی با بیان این که فرسودگی ناوگان حمل بتن آماده بر کیفیت بتن مصرفی در صنعت ساختمان و سایر حوزه های عمرانی تاثیر منفی می گذارد، اظهار کرد: برای رفع این چالش، کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی، برنامه نوسازی این ناوگان را در دستور کار قرار داد و پس از طی شدن فرآیند تحقیق و بررسی در مورد توانمندی های شرکت های کامیون ساز داخلی، در نخستین گام، با اعلام آمادگی شرکت آرین دیزل برای مشارکت در این طرح بزرگ، این شرکت به عنوان آغاز کننده این طرح انتخاب شد.

وی اظهار کرد: در این طرح، کانون نقش تسهیل گر فرآیند را به عهده دارد و بخشی از هزینه خرید کامیون های نو از محل فروش کامیون فرسوده و بخشی دیگر از محل تسهیلاتی که کامیون سازان ارائه می دهند، تامین می شود.

در ادامه این برنامه محمود اعرابی مدیرعامل و تولید کننده ماشین آلات میکسر بتن در  اصفهان با بیان اینکه انواع تراک میکسر از ۶ تا ۱۴ متر مکعب با بهترین متریال و ورق‌های ضد سایش تولید شده است گفت:  با توجه به نیاز و تامین بتن در کشور تمامی قطعات و   ماشین آلات ۶ ماه گارانتی و خدمات پس از فروش و برای قطعات میکسر است .

وی درتشریح کامیون میکسر بتن یا تراک میکسر تصریح کرد: کامیون میکسر بتن یا تراک میکسر وسیله‌ای است که به منظور اختلاط/انتقال بتن تازه از کارخانه به محل پروژه مورد استفاده قرار گرفته و یکی از تجهیزات پرکاربرد در پروژه‌های ساختمانی محسوب می‌شود.  

اعرابی ادامه داد: قطعات درشرکت اصفهان میکسر در سه مدل 2 محور، 4 محور و تریلی کش با کیفیت مناسب برای مشتریان عاز سراسرکشورمان تولید می شوند.

وی از صادرات قطعات و ماشین آلات  خبر داد و گفت: تمامی این قطعات درسراسرکشورموجود است و صادرات قطعات به کشورهای  عراق از سر گرفته شده است.

اعرابی در خصوص برگزاری نمایشگاه بتن  در آینده نزدیک هم گفت: دومین نمایشگاه بین‌المللی بتن، قطعات بتن و صنایع وابسته در شهرآفتاب  آغاز می شود. 

در ادامه این برنامه علیرضا رحمتی رئیس کمیته فنی کانون کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی اظهار کرد: زنجیره زیرساخت‌های تولید و توزیع بتن آماده اعم از ماشین آلات و خودرو‌های تولید، پمپاژ و حمل و نقل بتن آماده طی چند دهه اخیر به خوبی نوسازی نشده و به فرسودگی این تجهیزات و خودرو‌ها عادت کرده ایم. این درحالیست که فرسودگی این تجهیزات و خصوصا خودرو‌های حمل بتن آماده، می‌تواند موجب کاهش کیفیت بتن آماده شده و کیفیت و ایمنی ساختمان‌های کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر توجه به تناسب قدرت موتور و قدرت پمپ بتن نصب شده روی تراک میکسر‌ها افزود: این نکته در تراک میکسر‌های کنونی بعضا در نظر گرفته نشده است.

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار