۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه تا پایان امسال در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

خان محمدی گفت: ساخت هشت هزار و ۳۰۰ مدرسه در کشور در دست اجرا است که امیدواریم تا پایان سال از این تعداد احداث ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه تکمیل شود.

حمیدرضا خان محمدی روز شنبه در مراسم افتتاح مدرسه اوتیسم خیرساز مرحوم «احمد باباخانی» دولت آباد شهر کرمانشاه که همزمان با بهره برداری ۱۳ پروژه آموزشی و ورزشی استان کرمانشاه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد؛ همچنین از ساماندهی هزار و ۷۲ مدرسه کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در کشور تا مهر ماه امسال خبر داد و گفت: این مدارس کانکسی (بالای ۱۰ دانش آموز) تا بازگشایی مدارس سال تحصیلی جدید جمع آوری می شود.

وی در ادامه میانگین سرانه فضای آموزشی مدارس کشور را به ازای هر دانش آموز پنج متر و ۲۸ سانتی متر اعلام کرد.

خان محمدی در بخش دیگری از سخنان خود؛ توجه به آموزش و پرورش را از اولویت های مهم شهید رئیسی در دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: در طول هزار و ۱۷ روز خدمت این شهید بیش از سه میلیون متر مربع فضای آموزشی در قالب ۳۲ هزار کلاس درس و بیش از هفت هزار مدرسه به آموزش و پرورش کشور افزوده شده است.

وی دولت شهید رئیسی را دولت مردمی به معنای واقعی توصیف کرد و مصداق آن را مشارکت گسترده خیرین مدرسه ساز عنوان کرد که در بیشتر پروژه های آموزشی کمک حال آموزش و پرورش بوده و هستند.

اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش کرمانشاه

خان محمدی در ادامه به خدمات دولت شهید رئیسی در استان کرمانشاه از جمله اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش این استان اشاره کرد و گفت: در این مدت سه سال؛ ۲۲۵ مدرسه فضای آموزشی و ورزشی با ۶۰۰ کلاس درس در استان کرمانشاه ساخته شده و همچنین پروژه های زیادی هم در دست اجرا است.

وی از جمله این پروژه‌ های در دست ساخت را ۱۰۷ مدرسه به جای مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز عنوان کرد که تا مهر ماه همگی آنها تحویل داده خواهند شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخش پایانی صحبت های خود؛ از خدمات خیر مدرسه ساز مهندس باباخانی که تاکنون توانسته ۴۳ مدرسه در سطح کشور بسازد، قدردانی کرد.

وی همچنین به کمک ۳۴۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس استان کرمانشاه اشاره کرد و تلاش این افراد را مورد تقدیر قرار داد.

وی در خصوص ساخت مدرسه خیر ساز اوتیسم شهر کرمانشاه توضیح داد: این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار و ۸۰۰ متر با زیر بنای هزار متر ساخته شده که چهار میلیارد ساخت آن را خیر باباخانی اهدا و ۱۰ میلیارد آن را شهید رییسی در سفر به استان کرمانشاه متقبل شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.