۵۰۰هزار مترمربع در دولت سیزدهم به فضای آموزشی و تربیتی کشور اضافه شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۰۰ هزار مترمربع در دولت سیزدهم به فضای آموزشی و تربیتی کشور اضافه شد که این رقم قابل توجه است.

رضا مرادی صحرایی وزیر آموزش و پرورش گفت: هفت هزار مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شد که نیمی از سرمایه این کار ارزشمند با کمک خیران محقق شد.

وی با بیان اینکه، اولویت اول شهید رئیسی، آموزش و پرورش بود، تاکید کرد: مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم بی‌سابقه بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به جایگاه خیران اشاره کرد و گفت: فرهنگ تکریم خیران از گفتمان هیات دولت است و این قشر در بخش‌های مختلف از جمله آب رسانی به مناطق محروم، ساخت دانشگاه و بهداشت و درمان، فعالیت دارند.

مرادی صحرایی افزود: باید در قانون برنامه هفتم به مجموعه خیران توجه ویژه صورت گیرد.

وی درباره کار معلم نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی است و در سند تحول بنیادین، اولین اقدام تاسیس دانشگاه فرهنگیان بود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید تلاش شود تا معملمان از بهترین مکان‌های آموزشی، آزمایشگاه، کارگاه، وسایل آموزشی و اساتید برخوردار باشند و افرادی که دانسته و ندانسته در مسیر دانشگاه فرهنگیان کم کاری کرده‌اند، کوتاهی در حق آیندگان است.

مرادی صحرایی اظهار کرد: شان و منزلت جامعه به شخصیت معلم گره خورده و توجه به جایگاه معلم امری ضروری است.

وی، از مجمع خیرین که وارد کار فرهنگی شده‌اند، قدردانی کرد و گفت: وجود معلم خوب از مدرسه هم مهمتر است زیرا معلم می‌تواند جبران کنده کاستی‌ها باشد

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امید است در برنامه هفتم کسری کمبود به جا مانده از گذشته جبران شود.

مرادی صحرایی گفت: استان مرکزی استانی پرافتخار، نخبه پرور، علمی و دینی است و دانشگاه این استان مرکزیت برای چند استان دارد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در انتخاب و جذب مشارکت خیران و جذب منابع جزو پیشتازان در کشور است.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در سال تحصیلی امسال در استان مرکزی به تحصیل مشغول بودند.

افزایش بیش از ۲.۵ برابری سرانه فضای آموزشی در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز کمتر از ۲ مترمربع بود اما امروز در سراسر کشور به حدود پنج‌متر و ۳۵ سانتی متر رسیده است.

وی بیان کرد: در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی، کسی از اختلاف او با بقیه نشنید، در صورتیکه خیلی حرف‌ها در سینه او ماند و تا ابد هم خواهد ماند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از مرارت‌ها را همچون بغض فرو می‌برد و می گفت، مردم نباید از اختلاف مسئولان آسیب ببینند، آنها ولی نعمتند.

صحرایی اظهار کرد: او راه رسیدن به خدا را از میان مردم برگزید، در مردم و با مردم بپد و در نهایت مردم حق او را به خوبی ادا کردند.

وی تصریح کرد: شهید جمهور خوب می‌دانست که هیچ حکمرانی بدون مردم ایجاد نمی‌شود و به توفیق نمی‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جلوه‌های مردمی در دولت او آنقدر گسترده بود که مدام تذکر می‌داد که که دولت سیزدهم نگویید و به‌جای آن دولت مردمی بگویید.

صحرایی بیان کرد: هیچ وقت نگفت چه چیزی تحویل گرفته و همیشه گوش به فرمان ولی خود بود .

وی گفت: مردم دیدند که می‌شود در سه سال به اندازه ۲ دولت و شاید بیشتر کار کرد و کلنگ زدن بر زمین را در جایی که پروژه‌ای نیمه‌تمام وجود داشت را منع کرده بود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شهید جمهور برای مردم خودش را وقف کرد و با اعتقاد، خط قرمزی پس از حدود الهی، غیر از مردم نداشت.

صحرایی عنوان کرد: این اقدامات یک پیام برای همگان دارد که عقل جمعی و خرد جمعی اشتباه نمی‌کند و اگر او عزیز شد، دلیلش آن است که مردم او را عزیز یافتند.

وی گفت: عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی بوده و هست و خیرین برای دستیابی به عدالت گام‌های بلندی برمی‌دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سرانه فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز کمتر از ۲ مترمربع بود اما امروز در سراسر کشور به حدود پنج‌متر و ۳۵ سانتی متر رسیده است.

صحرایی بیان کرد: هفت هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در ۳۳ ماه از ریاست پربرکت شهید جمهور در کشور ایجاد شد و سه و نیم میلیون فضای آموزشی به کشور اضافه شد که ۶۴ درصد آنها در روستاها، حاشیه شهرها و جاهایی که سرانه آموزشی آنها از ملی پایین‌تر بود، ایجاد شد.

وی بیان کرد: فضای آموزشی معلم سوم دانش‌آموزان است، کار خیرین جلوه‌ای از مشارکت در جهت برقرار عدالت و بسیار ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: امید سوخت حرکت به سمت آینده است، بسیاری از پروژه‌های باقی مانده دولت‌های گذشته به نماد کم‌کاری، کم اهمیتی و کم‌توجهی و نا امیدی تبدیل شده بود.

صحرایی گفت: وقتی پروژه‌های نیمه تمام توسط خیرین تکمیل شدند، بذر امیدی در دل مردم مجدد آغاز شد.

وی تصریح کرد: خیرین کار را شروع می‌کنند و دولت باید آن را به اتمام برسانند، خیرین همیشه پای کار هستند، اما اعتبارات دولتی سالانه و محدود است.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: رئیس جمهور شهید در آخرین دیدار خود با کارگذاران نظام در روزهای نخست سال جاری، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد بیان کرد.

صحرایی اظهار کرد: با دید امید اگر به آینده بنگیریم، به‌سان است که از قله به آینده نگاه شود و نقش خیرین در ایجاد امید در مردم ستودنی و به یادماندنی است.

وی تاکید کرد: مدرسه کانون و سیمای آینده کشور است، بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: خیرین در آینده کشور نقش آفرینی می‌کنند، مدرسه محل ساختن آینده است و اثر کار خیر خیران، هرگز از بین نمی‌رود.

صالحی گفت: انسان در مدارس تربیت می‌شود و تقویت انسان همیشگی، مادام و پیوستگی است.

وی عنوان کرد: ایران، سرزمینی گهربار است که خودش اصیل نجیب و با اصالت است و برای اعتلای و ارتقای آن در بخش‌های مختلف باید کوشید و خیرین در این راستا نقش موثری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.