در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پویش هدیه اسباب‌بازی محبت امیرالمومنین را در دل کودکان می‌اندازد

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی گفت: این امر که در روز عید غدیر هدیه‌ای بدهیم عالی است، اما این هدیه باید یک پیام فرهنگی هم داشته باشد.  

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین مومنی به اهمیت چند واقعه در دین مقدس اسلام اشاره کرد و گفت: واقعه مبعث پیامبر (ص)، عرب آن زمان را از ذلت به قله‌های عزت رساند. نسبت به این واقعه تمامی پیروان شیعه و سنی اتفاق نظر دارند. دومین واقعه، غدیرخم و سومین واقعه روز عاشورا است.

وی دلیل رخ دادن واقعه عاشورا را، بی‌توجهی مسلمانان به واقعه قدیر عنوان کرد و افزود: وقتی مسلمین از امام و امامت فاصله گرفتند، اهل بیت (ع) را منزوی کردند و این امر منجر به شهادت امام حسین (ع) شد. این دو واقعه غدیر و عاشورا، گذشته از این که یک امر تاریخی، دینی و اسلامی است، در بُعد تربیتی و اجتماعی نیز تأثیرگذار است، لذا باید به آن اعتنا کرد.

این سخنران به واقعه دیگری، یعنی انقلاب جهانی که توسط حضرت حجت (عج) رقم می‌خورد نیز اشاره کرد و گفت: اگر قرار است از لحاظ تربیتی، کار باید ریشه‌ای و اساسی انجام شود، همان طور که وقتی ما کوچک بودیم پدر و مادر‌ها ما را به مجالس سیدالشهدا می‌بردند و محبت حضرت را در قلب ما قرار می‌دادند. باید نکات تربیتی در سنین پایین قرار بگیرند، این به معنی این نیست که در سنین بالاتر تأثیرگذار نخواهد بود، اما روایت‌های بسیاری از ارزش آموزش در سنین پایین داریم.

مومنی درباره اتفاقات خوبی که در سال‌های گذشته در روز عید غدیرخم رقم خورد، اظهار داشت: به برکت این نظام مقدس، خون شهدا و هدایت امامان انقلاب شاهد هستیم که پرچم امیرالمؤمنین در این مملکت نسبت به بقیه مملکت‌های اسلامی بالا رفته و هیچ کجای عالم مثل ایران بیرق امام علی (ع) و ولایت بالا و پابرجا نیست.

وی به حیله و مکر معاویه ملعون در زمان حیات امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: این ملعون زمانی که می‌خواست بغض و کینه امام علی (ع) را در دل کودکان بکارد، به آنان هدیه‌ای از جانب خود می‌داد و بعد‌ها از آنان به اسم امام علی (ع) دزدی می‌کرد. تا جایی که برخی از کودکان در بعضی از بلاد اسلامی به امام علی (ع) دشنام می‌دادند.

این سخنران با اشاره به اجرای پویش هدیه اسباب بازی در روز عید غدیر ادامه داد: در زمان حال هم شاهد هستید که دشمنان اسلام در فضای مجازی روی ذهن کودکان و نوجوانان کار می‌کنند و آنان را درگیر امور باطل و پوچ می‌کنند. این امر که بتوانیم در روز عید غدیر هدیه‌ای بدهیم عالی است، اما این هدیه باید یک پیام فرهنگی هم داشته باشد. 

مومنی این فعالیت و حرکت فرهنگی را مفید و موفق دانست و گفت: ما باید از کودکی محبت امام علی (ع) و ضرورت امام را به آنان آموزش دهیم و اگر بتوانیم فرهنگ ناب علوی را در قلب کودکان از سنین پایین ایجاد کنیم دیگر نیازی نیست در سنین بالا در بحث‌های فرهنگی برای آنان هزینه کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۰۴ تير ۱۴۰۳
کودکان را از کودکی بامحبت علی رشد دهید،داستان های علی را ازکودکی به او آموزش دهید وبگذارید که او قهرمان خودش را از کودکی با رشادت های علی بشناسد،هرکادویی می دهید ویا جشنی
که بگیرید ویا در آغوشش بگیرید ویاخبر خوشحالی که به او می دهید
در کنار تصویری از علی،این کار را انجام دهید.