بهره‌برداری ۱۴ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان مرکزی

چهارده طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد.

وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان مرکزی، به اراک سفر کرد و در بدو ورود با افتتاح خوابگاه خیرساز دانشجویی دخترانه مادر در دانشگاه فرهنگیان، همزمان ۱۴ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی را با ۳۰ کلاس درس و ۱۵۰ میلیارد توامن سرمایه گذاری در استان به بهره برداری رساند.

صحرایی در این مراسم با تقدیر از نیکوکاران فعال استان مرکزی گفت: در دولت سیزدهم شاهد مشارکت بی سابقه نیکوکاران در مدرسه سازی بودیم و نزدیک ۷ هزار مدرسه با مشارکت آنان ساخته شد. یکی از دلایل این امر خیرساز بودن خود رئیس جمهور و دولت است و برای عمل به تعهدات خود در برنامه هفتم، مالیات فعالیت‌های اقتصادی خیرین صرف امور خیریه می‌شود

همچنین در این دولت تدوین سند تحول بنیادین در دستور کار بود که به ثمر رسید و بخشی از آن، سامان دهی خیریه سازی و فعالیت‌های نیکوکاری است. آن چه کشور را سرافراز می‌کند توجه هر چه بیشتر به معلمان است.

وزیر آموزش و‌ پرورش این را هم گفت که تحولات دولت در بخش آموزش، تحولاتی بزرگ است و در این دولت ۵۰۰ هزار متر مربع به فضای اموزشی و فرهنگی کشور افزوده شد. استان مرکزی نیز استانی نقش آفرین است که با داشتن نخبگان فراوان اکنون پیشتاز توسعه علمی است.

او افزود: به طور متوسط روزانه هشت مدرسه و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ فضای ورزشی و تربیتی ساخته شد. در این مدت ۷۰ هزار کلاس درس مقاوم‌سازی، به‌سازی و ایمن‌سازی شد. در این مدت سرانه فضای آموزشی کشور به پنج متر و ۳۵ سانت رسیده که نسبت به دوره‌های گذشته نشان از رشد قابل توجهی است.

صحرایی با بیان اینکه تمرکز بعدی آموزش و پرورش حذف دو نوبتی بودن مدارس است گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور دو نوبتی هستند و اقدامات ویژه‌ای در دستور کار شهید رئیسی بود تا این مدارس کاملا جمع‌آوری شود و تلاش ما تا پایان دولت همین خواهد بود. مدارس کانکسی با بیش از ۱۰ نفر ظرفیت تا چند روز آینده در کشور با کمک خیران جمع‌آوری می‌شود.

وزیر آموزش و‌ پرورش سپس با حضور در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مرکزی در اراک با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: این شهید بزرگوار در مسیر امید دادن به مردم کوشید و در مدت عمر کوتاه با برکت مدیریتی خود، الگوی جدیدی از حکمرانی ملت، امت و امامت را ارایه کرد.

صحرایی افزود: شهید رئیسی بسیاری از مرارت‌ها را همچون بغض فرو می‌برد و می‌گفت مردم نباید از اختلاف مسئولان آسیب ببینند، آنها ولی نعمت ما هستند. در سه سال به اندازه ۲ دولت و شاید بیشتر کار شد و شهید رئیسی کلنگ زدن بر زمین را در جایی که طرحی نیمه‌تمام وجود داشت، منع می‌کرد.

استاندار مرکزی هم در این نشست با بیان اینکه در سه سال دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان در استان مرکزی طرح عمرانی راه اندارزی شده گفت: خیرین استان نه تنها در مدرسه سازی بلکه در بسیاری از امور خبر شرکت می‌کنند.

در ادامه این مراسم ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز استان از دو کتاب خیرسازان استان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.