صلح و سازش بین ۲ طایفه در نگین کویر برقرار شد

با تلاش فرماندهی انتظامی فهرج و همکاری ریش سفیدان اختلاف و نزاع ملکی ۲ طایفه جلالی در نگین کویر به صلح و سازش منتهی شد.

 با حضور جانشین انتظامی شهرستان فهرج، بخشدار نگین کویر، ریش سفیدان و جمعی از مسئولین و مردم مراسم صلح و سازش بین ۲ طایفه جلالی، تیره موسی زهی و غلامحسین زهی برگزار شد.

جانشین انتظامی شهرستان فهرج گفت: با تلاش فرماندهی محترم انتظامی شهرستان فهرج و با حضور بخشدار نگین کویر و همکاری معتمدان و ریش‌سفیدان ۲ تیره موسی زهی و محمد زهی از طایفه بزرگ جلالی در بخش نگین کویر با یکدیگر صلح و سازش کردند.

سرهنگ سعیدی علت این اختلاف و درگیری را نزاع ملکی دانست و افزود: در این درگیری که بین این ۲ تیره صورت گرفته باعث نزاع و درگیری شد، که پس از چند روز و پیگیری‌های مکرر این فرماندهی و همچنین همکاری معتمدان و ریش‌سفیدان بخش نگین کویر کینه و کدورت این ۲ تیره برطرف شد.

جناب سرهنگ سعیدی جانشین انتظامی فهرج، با بیان اینکه اختلاف و درگیری در بین طوایف مانع رشد و پیشرفت منطقه خواهد شد، گفت: انتظار داریم اهالی این منطقه و بخش موارد و مسائل خود را از طریق قانون پیگیری و از نزاع و درگیری و اقدامات شخصی دوری کنند.

بخشدار نگین کویر گفت: معتمدین و ریش سفیدان ظرفیت بسیار خوبی در جهت رفع اختلافات و برقراری صلح و سازش و سرمنشاء خیرات و برکات هستند که این امر باعث کم شدن تشکیل پرونده‌های قضایی و به صلح و سازش کشیده شدن بسیاری از پرونده‌های کیفری می‌شود.

ناصر میراولیایی از تلاش‌های سرهنگ احمد پور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، سرهنگ سعیدی جانشین انتظامی شهرستان، سروان رودمشکی رئیس پاسگاه چاهدگال و همچنین وساطت بزرگان، معتمدین و ریش سفیدان این طایفه بزرگ که منجر به رفع کدورت و در نهایت صلح و سازش این ۲ تیره شد، کمال تقدیر و تشکر را بعمل آوردند.

برچسب ها: درگیری ، صلح وسازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار