آغاز مرحله دوم مرمت برج کبوتر چهل برج فلاورجان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فلاورجان گفت: مرحله دوم مرمت برج کبوتر چهل برج در این شهرستان آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فلاورجان گفت: مرحله دوم عملیات مرمت کبوتر خانه چهل برج شهرستان فلاورجان بااعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد ریال و با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

حافظ کریمیان افزود:  استحکام‌بخشی برج، تکمیل عایق‌بندی، بازسازی شبکه‌ها، بازسازی تزئینات گچی، اجرای اندود کاه‌گل و تکمیل محوطه‌سازی برج ازجمله مراحل  مرمت این برج تاریخی است که  با اتمام این مرحله ، این برج کبوتر به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده است.

او گفت: مرحله اول مرمت این برج تاریخی با بیش از  ۸ میلیارد ریال هزینه  و با مشارکت بخشی خصوصی تکمیل شد که شامل مرمت بخش‌های فروریخته برج بود و به‌طور کامل به اتمام رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فلاورجان تصریح کرد: در شهرستان فلاورجان تاکنون بیش از ۱۵۰ برج کبوتر خانه شناسایی‌شده است که کبوتر خانه ۴۰ برج از منظر زیبایی‌شناسی معماری شاخص‌ترین برج کبوتر خانه ایران است.

او گفت: این اثر از ۲۰ لوله برج متصل‌به‌هم ساخته شده که از نظر طراحی و پلان معماری، بی‌نظیر و نشانگر پیشرفت کم‌نظیر در طراحی و ساخت برج‌های کبوتر خانه در پهنه تاریخی استان اصفهان است.

برج کبوتر چهل برج فلاورجان در سال ۱۴۰۰ به شماره ۳۳۵۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار