امام جمعه قزوین:

به کسی رأی بدهیم که ریاست‌طلب و دنیا طلب نیست

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه شورای اداری گفت: به کسی رأی بدهیم که باور کرده‌ایم شایستگی و صلاحیت دارد و ریاست‌طلب و دنیاطلب نیست و برای رضای خدا به میدان آمده است.

حجت الاسلام و المسلین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در جلسه شورای اداری استان قزوین، ضمن تبریک عید غدیر و گرامیداشت ایام شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان گفت: در آستانه چهلمین روز شهادت شهید خدمت، آیت‌الله رئیسی و یاران باوفای ایشان قرار داریم، این مناسبت را گرامی می‌داریم و همه همت می‌کنیم تا هر چه بهتر در تعظیم شعائر الهی و بزرگداشت شهدای خدمت انجام وظیفه کرده باشیم.

وی ادامه داد: اولین کسی که بساط انتخابات را راه انداخت و چراغ آن را روشن کرد، خدای متعال بود، خدای متعال در آیه ۳۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید (به یقین خداوند آدم، نوح و خاندان ابراهیم و خاندان عمران را بر مردم جهان برتری داده است).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در قرآن برای انتخابات تعابیر «اصتفاء» و «اجتباء» به کار برده شده است، ریشه اصتفاء صفا و صافی است، خدای متعال صاف‌ترین‌ها را برمی‌گزیند، فلذا هر زمان ما یک انتخاب خوب کردیم، خدا او را برگزید و با خود برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسول گرامی (ص) هم مصطفی و هم مجتبی است، اجتباء به معنای چیدن حساب شده است، برای مثال بهترین گل یا رسیده‌ترین میوه را بچینیم.

وی بیان کرد: بنابراین ما در انتخابات باید همان سبک را داشته باشیم، اگر ما می‌توانستیم به یک آدمی رأی بدهیم که خیر، برکت و خدمتش بهتر بوده، اما ما این بهتر را نادیده گرفتیم و سراغ کسی رفتیم که با ما نسبتی داشته یا منفعتی از ما به هم رسیده، در قیامت آدم روسیاهی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی تأکید کرد: در باب غدیرخم هم باید عرض کنیم که امیرالمؤمنین (ع) انتخاب خدای متعال بود، خدای متعال در آیه ۶۷ سوره مائده می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ»، یعنی (ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد به خلق برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای، و خدا تو را از شرّ مردمان محفوظ خواهد داشت، و دل قوی دار که خدا کافران را به هیچ راه موفقیتی راهنمایی نخواهد کرد).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدا اختیار و انتخاب کرده بود و به رسولش فرمود این انتخاب را علنی کن، رسول خدا (ص) مجری انتخاب خدای متعال شد و مراسم غدیرخم را به پا کرد، حتی در تفاسیر اهل سنت هم وجود دارد که آیه ۶۷ سوره مائده درباره علی (ع) نازل شده است، اما کسانی نگذاشتند که که این عزیزان اهل تسنن، پای این واقعیتی که به آن اعتقاد دارند حاضر شوند.

وی یادآور شد: بنابراین رسول خدا (ص) در غدیرخم انتخاب خدا را به مردم معرفی کرد، وقتی پیامبر (ص) مأموریتش را انجام داد و امیرالمؤمنین (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، خدای متعال در آیه ۳ سوره مائده فرمود «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ دِینِکُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلَامَ دِینًا»، یعنی (امروز کسانى که کافر شده‏‌اند از کارشکنى در دین شما نومید گردیده‏ اند پس از ایشان مترسید و از من بترسید امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را براى شما به عنوان آیینى برگزیدم).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: غدیرخم چقدر برای ما فرصت است، اکنون هم اگر کسی پای کار امیرالمؤمنین (ع) بیاید خدا او را یاری می‌کند، سید حسن نصرالله چه چیزی دارد؟ مهم‌ترین خصلتش این است که پای کار امیرالمؤمنین (ع) آمده و مشمول عنایت پیامبر (ص) شده است.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی عنوان کرد: امام خمینی (ره) چه چیزی در اختیار داشت که جهان را به نفع اسلام و به نفع انسان‌ها دگرگون کرد، امام (ره) پای کار امیرالمؤمنین (ع) آمده بود و مشمول عنایت پیامبر (ص) شد، رهبر حکیم انقلاب نیز این اقتدار را مدیون پای کار امیرالمؤمنین (ع) بودن است.

وی بیان کرد: هر که با آل علی (ع) در افتاد، ور افتاد، هر کس با ولایت امیرالمؤمنین (ع) در بیفتد، خوار و ذلیل خواهد شد، یعنی نفرین پیامبر (ص) شامل حال او می‌شود.

امام جمعه قزوین گفت: وقتی خداوند در آیه ۳ سوره مائده از تمام کردن نعمت صحبت می‌کند، منظور نعمت ولایت است، در سوره حمد نیز می‌خوانیم «صراط الذین انعمت علیهم»، منظور از نعمت، ولایت است، خداوند به ما می‌گوید اگر حقیقتاً دنبال نعمت هستید، بالاترین نعمت، نعمت ولایت امیرالمؤمنین (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: در مقابل آن هم شرارت یهودی‌های صهیونیست است، در روایات آمده منظور از «غیر المغضوب علیهم» در سوره حمد یهودیان هستند، خدا به یهودی‌ها غضب کرده و آنها را لعنت کرده است، منظور از «ضالین» هم کسانی هستند که به دنبال این مغضوبین می‌روند، از آنها می‌ترسند یا به آنها طمع دارند.

وی بیان کرد: آیات ۵۴، ۵۵ و ۵۶ سوره مائده در فضای هجمه خدای متعال به یهودی‌هاست، خداوند در این فضا که در حال حمله به یهودیان است، می‌فرماید خدا ولیّ شماست، رسول خدا (ص) ولیّ شماست، امیرالمؤمنین (ع) و اولاد او ولیّ شما هستند، خداوند در ادامه آدرس این ولیّ را داده و گفته آن کسی که موقع نماز انگشترش را به سائل بخشید، در آیات بعدی هم می‌فرماید حزب خداست که غالب است.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی یادآور شد: ما باید به کسی رأی بدهیم که واقعاً باور کرده‌ایم شایستگی و صلاحیت دارد، ریاست‌طلب و دنیاطلب نیست، برای رضای خدا به میدان آمده است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ما در برخی جا‌ها محدودیت شغلی داریم و نمی‌توانیم از کسی جانبداری کنیم، اما همه جا وظیفه دینی داریم، هنر ما باید این باشد که این وظیفه دینی را با محدودیت شغلی جمع کنیم و صادقانه، عالمانه، بابصیرت کاری کنیم که دل امیرالمؤمنین (ع) شاد شود، مبادا اتفاقی بیفتد که صهیونیست‌ها خوشحال شوند.

وی عنوان کرد: اکنون در ایام تبلیغات می‌بینیم آدم‌هایی به میدان آمده‌اند که در تمام دوران عقبگرد و سیمان ریختن در دستگاه‌های حساسی که دانشمندان متدین ما با خون دل به آنجا‌ها رسیده بودند، حضور داشتند، آنهایی که بدون مطالعه اسناد و مدارک را امضا کردند و برای ما ذلت و خواری تدارک دیدند، اینها وقتی با جان کری و امثال او قدم می‌زدند تسلیم و مؤدب بودند، اما در سخنرانی‌های انتخاباتی نعره می‌کشند، باید به اینها گفت شما که اینقدر نعره کشیدن بلد بودید، چرا در مقابل دشمنان صدایتان در نمی‌آمد و سرافکنده و سر به زیر در مقابل آنان برخورد می‌کردید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این در حالی است که خدای متعال در آیه ۲۹ سوره فتح می‌فرماید پیروان پیامبر (ص) «أشدّاء عَلی الکُفّار رُحَماء بَینَهُم» هستند، اگر اینها به جان مردم بیفتند، چه بر سر دین و ایمان مردم خواهد آمد؟

حجت الاسلام و المسلین عابدینی بیان کرد: ما زمانی موقع مقاومت اسلامی نداشتیم، زمانی فقط به داخل فکر می‌کردیم، امروز ایده‌ها و آرمان‌های قرآنی و آن نگاه‌های امام (ره) در راستای صدور انقلاب به جهان، در حال وقوع است، بنابراین رئیس جمهور ما فقط رئیس جمهور دغدغه‌مند جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه رئیس جمهور با دغدغه فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، مکه، مدینه و همه جای عالم است.

امام جمعه قزوین  گفت: خدای متعال می‌فرماید اگر دعای شما نباشد، خدا اعتنایی به شما نمی‌کند، هر چه تلاش و کوشش است باید با دعا پیش ببریم، یعنی هم کارمان را درست انجام بدهیم و صداقت و ایمان خود را به میدان بیاوریم، هم دست به دعا ببریم تا خدا عنایت کند و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نامه به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید، ما هم باید کاری کنیم وقتی قیامت می‌شود ببینیم ما در سمت درست تاریخ قرار گرفته بودیم.

وی اظهار کرد: در آن زمان شهید بهشتی آنقدر مظلوم بود که کاری کرده بودند اگر کسی می‌خواست در خانواده‌ها از شهید بهشتی دفاع کند نمی‌توانست، چون جو را مسموم کرده بودند اغلب آدم‌ها شجاعت دفاع از ایشان را نداشتند، آنهایی که آن موقع در سمت درست تاریخ ایستادند، اکنون احساس سربلندی می‌کنند، اما خیلی‌ها احساس سرافکندگی و شرمندگی می‌کنند، برای اینکه در جریانات تاریخی سمتشان درست نبود.

حجت الاسلام و المسلین عابدینی عنوان کرد: اگر کسانی که احساس شرمندگی می‌کردند، توبه کرده باشند، معلوم می‌شود یک مایه‌هایی از انسانیت در وجود آنها هست، اما آن کسانی که حتی احساس شرمندگی هم نمی‌کنند موجودات عجیبی هستند، خدا از دست اینها به داد مردم برسد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ما این جنس آدم‌ها را امروز هم داریم، باید همت کنیم خودمان سمت درست تاریخ بایستیم و دیگران را هم به سمت درست هدایت کنیم، در مشارکت مردم در انتخابات بکوشیم، تلاش کنیم انتخابات در سلامت، با رقابت و امنیت برگزار شود، باید کسی را انتخاب کنیم که صهیونیست‌ها و دشمنان از انتخاب ما عصبانی شوند، ان‌شاءالله خداوند دستمان را بگیرد و کمک کند شاهد انتخابات خوبی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.