حفظ منابع آبی با مدیریت مصرف بهینه از سوی مردم امکان پذیر است

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت با توجه شرایط خشکسالی و کم آبی حاکم بر کشور، همکاری و همیاری مردم در رعایت الگوی مصرف آب کمک موثری در حفظ منابع آبی می‌کند. 

منصور درتومی گفت: در چند سال اخیر میزان بارندگی‌ها نسبت به دراز مدت کاهش داشت، علیرغم اینکه امسال به لطف خدا شاهد نزولات جوی و بارش‌های قابل توجهی بودیم ولی به واسطه برداشت‌هایی که در سنوات گذشته داشته ایم، همچنان کسری تراز آب وجود دارد.
درتومی افزود: هرچند بارش‌های بهاره باعث بهبودی وضعیت در برخی بخش‌ها بویژه سد‌ها شد ولی در حوزه چاه‌های دستی بواسطه اینکه نوع بارش‌ها باران بوده وآن هم منجر به سیلاب شده میزان نفوذ مورد نظر صورت نگرفته و وضعیت سفره‌های زیرزمینی تغییر چشمگیری نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در بحث منابع آبی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم، افزود: از مشترکین محترم تقاضا داریم در بحث مدیریت مصرف همکاری لازم را داشته باشند و از مصرف بی رویه خودداری نمایند.
وی در ادامه به حوزه آب روستایی اشاره و اظهار داشت: در حوزه آب روستایی باری بر دوش شرکت آب و فاضلاب تحمیل می‌شود که تامین آب مورد نیاز دام و آبیاری باغچه‌های منازل از آن جمله است در این خصوص دستگاه‌های متولی همچون جهادکشاورزی باید ورود پیدا کنند تا آب غیرشرب در اختیار روستاییان جهت رفع نیاز‌های مطرح شده قرار گیرد.
وی خاطر نشان ساخت: پروژه‌های بزرگ آبرسانی در سطح استان فعال است که نشانگر توجه دولت شهید رییسی به امر محرومیت زدایی است و امید می‌رود با اتمام هر چه سریعتر این پروژه‌ها غبار محرومیت آبی از چهره‌ی روستا‌های این استان زودوده شود. 
وی در خصوص قطعی یا افت فشار آب در روستا‌های استان گفت: عمده مشکلات قطعی یا افت فشار در مناطق روستایی، ضعف در شبکه، برداشت‌های بی رویه، در مواردی توپوگرافی روستا‌ها در بحث بالادست یا پایین دست بودن منازل و در مواردی قطعی برق و سوختن پمپ از جمله دلایل این مشکل باشد.
وی گفت: همکاران شرکت آب و فاضلاب در مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ بصورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات، گزارش اتفاقات و تمام مسائل مربوطه به شرکت آبفا از سوی مردم در تمامی نقاط استان هستیم.

برچسب ها: صرفه جویی ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.