گلستانک از البرز روستای ملی سفال و سرامیک کشور شد

مدیر کل میرات‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از ثبت ملی روستای گلستانک استان البرز به عنوان روستای ملی سفال و سرامیک خبر داد.

رحیم  خاکی گفت: در جلسه شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی، پرونده هفت شهر و روستای صنایع دستی از چهار استان کشور برای ثبت ملی با توجه به معیار‌ها و استاندارد‌ها بررسی شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز اظهار کرد: روستای گلستانک از لحاظ استاندارد‌هایی مانند رشد تولید، تعداد کارگاه‌ها و استادان فعال در رشته سفال و سرامیک و همچنین امکانات توسعه، آموزش و ترویج صنایع‌دستی به عنوان روستای ملی سفال و سرامیک به ثبت ملی رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: البرز، ایران کوچک از لحاظ صنایع دستی و دارا بودن هنرمندان زبده جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد به خصوص در رشته‌های مانند سفال و سرامیک استادکاران و کارگاه‌های زیادی در روستای گلستانک به فعالیت می‌پردازند. 
خاکی ثبت ملی روستای گلستانک را اتفاقی مبارک عنوان کرد که نه تنها به رونق کارگاه‌های صنایع دستی آن کمک می‌کند بلکه از لحاظ گردشگری نیز امتیازی برای این روستا محسوب می‌شود. 
به گفته او برندسازی روستای گلستانک به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی و شناخته شدن هر چه بیشتر آن می‌تواند این روستا را به عنوان مسیر و مقصر گردشگران داخلی و خارجی علاقه‌مند به هنر و صنایع دستی قرار دهد و موجبات رشد اقتصادی آن را نیز فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.