نظرسنجی:

بیش از ۶۰ درصد از رای‌دهندگان مستقل در آمریکا ترامپ را ترجیح می‌دهند

طبق نظرسنجی‌ها بیش از ۶۰ درصد از رای‌دهندگان مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ را به بایدن ترجیح می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی اکتی ووت ActiVote، بیش از ۶۰ درصد از رای‌دهندگان مستقل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس دولت فعلی، ترامپ را ترجیح خواهند داد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، از بین ترامپ و بایدن، ۶۱ درصد از رای دهندگان مستقل آماده رای دادن به رئیس سابق کاخ سفید هستند در حالی که ۳۹ درصد آماده رای دادن به بایدن هستند.

حتی زمانی که به پاسخ دهندگان سومین نامزد احتمالی پیشنهاد شد - رابرت کندی جونیور که خود نامزد شده بود - اکثر آنها همچنان ترامپ را ترجیح می‌دادند. بر این اساس ۴۷ درصد از رای دهندگان مستقل آماده هستند به او رای دهند، ۲۸ درصد به کندی جونیور و تنها یک چهارم پاسخ دهندگان آماده هستند به بایدن رای دهند. 

این نظرسنجی در روز‌های ۵ تا ۲۱ ژوئن از میان ۲۰۲۹ آمریکایی که احتمالاً در انتخابات شرکت خواهند کرد، انجام شد. حاشیه خطا ۲.۲ درصد است.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در این دوره به احتمال زیاد جو بایدن، رئیس دولت کنونی برای حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس پیشین کاخ سفید برای حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ تير ۱۴۰۳
والله منم اگه حق رای دادن داشتم ترامپ رو انتخاب میکردم
آخرین اخبار