۸ خط تولید ناوگان حمل ونقلی بتن در کشور راه اندازی شد

رئیس هیات مدیره ناوگان حمل ونقلی بتن کشور از راه اندازی ۸ خط تولید ناوگان حمل ونقل بتنی کشور در راستای افزایش حجم تولید بتن خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تامین ونوسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های حمل‌ونقل عمومی کشور است که باید در دستور کار قرار گیرد.  

در حال حاضر طبق آخرین آمار‌های اعلام شده بیش از ۱۵۰۰۰ واحد تولیدی در استان‌های سراسر کشور تولید بتن آماده و قطعات بتنی مورد نیاز صنعت ساختمان و سایر حوزه‌های عمرانی را به عهده دارند.

طبق آخرین آمار‌های اعلام شده محرم کریمی دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی بیش از ۵۰ درصد سیمان تولیدی کشور از طریق ناوگان بتنی کشور به یک محصول استراتژیکی تحت عنوان بتن آماده تبدیل می‌شود گفت: تولید کنندگان بتن کشور خودرو‌های تجاری برای توزیع محصولات خود در اختیار دارند که این ناوگان را می‌توان جزو بزرگترین مجموعه‌های حمل و نقل بخش خصوصی اعلام کرد.  

کریمی بیان کرد: تعداد کامیون‌های حمل بتن آماده در کشور حدود ۱۵تا ۱۸ هزار دستگاه برآورد می‌شود که اغلب این تراک میکسر‌ها سال‌های طولانی در حال فعالیت هستند و به نوعی می‌توان آنها را فرسوده محسوب کرد.  

وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل بتن آماده، افزود: فرسودگی ناوگان حمل و نقل بتن آماده در مواردی آماده به کاری این ناوگان را با مشکل مواجه کرده و گاه می‌تواند موجب تاخیر و توقف حمل این ماده مهم و استراتژیک صنعت ساختمان شود.

در ادامه مجدالدین قلی‌زاده رئیس هیئت مدیره ناوگان حمل‌ونقل بتنی شایان دیزل در برنامه رادیویی با اشاره به اینکه شرکت شایان دیزل در حال حاضر ۸ خط تولید ناوگان بتنی به صورت همزمان فعال هستند  گفت: این شرکت متشکل از ۶ شرکت در خارج از کشور و ۱۰ شرکت داخلی فعالیت می‌کند که  ۵ شرکت‌های داخلی و خارجی گروه صنعتی آرشام دیزل وشایان دیزل را تشکیل می‌دهد.

وی تصرح کرد:  همچنین در قالب همکاری با شرکت‌های اروپایی مانند ایتالیا قرارداد همکاری داریم که زیرساخت‌های ۳۰درصد از داخلی‌سازی قطعات برعهده شرکت‌های دانش‌بنیان  است.

قلی زاده  افزود: گروه آرشام علاوه بر تولید کامیونت به تازگی به حوزه کشاورزی نیز ورود کرده و تراکتور از ۷۰ تا ۱۶۰ اسب بخار و کمباین تولید می‌کند که محصول جدید  آکروکس نام دارد که مشترک بین چین و ایتالیا است و تمامی مشخصات فنی آن استاندارد اروپا را دارد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت شایان دیزل با همکاری شرکت دانکفین لیوجو محصولات تجاری از قبیل کِشنده‌های ۵/۵ تن تا ۴۴ تن را تولید می‌کند و امروز خوشبختانه در دومین نمایشگاه بتن با محصولات جدیدی همچون ۴×۶ کمپرسی، بونکر و میکسر شرکت کرده‌ایم.

قلی زاده توضیح داد: کِشنده ۴×۶ کمپرس که برای اولین بار آن را رونمایی شده که یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات روز کشور با ۴۸۰ اسب بخار، گیربکس اتومات ZF و با استاندارد روز اروپاست که موتور این ماشین EV Euro ۵ بوده و سوخت آن در کشور تولید می‌شود.  

وی افزود: ما دردومین نمایشگاه بتن کامیونت جدید با کارایی یخچال رونمایی کرده‌ایم که این کامیونت با مشخصات فنی Isozo و ۵/۵ تن بوده که استاندارد‌های ۸۵ گانه را پاس کرده است. هفته گذشته نیز در شهر شیراز از ۸ محصول دیگر نیز از قبیل ماشین آکروکس و سواری کراس اوور یک و نیم لیتری با موتور توربو و تحت لیسانس بنز آلمان رونمایی کرده‌ایم.

قلی‌زاده در خصوص خدمات پس از فروش هم ابرازداشت: شرکت شاهین یدک زیرمجموعه گروه صنعتی آرشام در حدود ۳۰ نمایندگی در سراسر کشور دارد که خدمات پس از فروش در تمامی استان‌ها را برعهده دارد.

او افزود:ماشین کمپرسی ۴×۶ در حدود ۳ سال با ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد و برای مشتریان VIP هم ۳ سال یا ۳۰۰ هزار کیلومتر گارانتی صفر تا ۱۰۰ در نظر گرفته شده است. البته موتور این ماشین بقدری با کیفیت و ۸۰ درصد ساخت اروپا به شمال می‌رود و از بین ۳ هزار دستگاه که در کشور تردد دارند، فقط یک موتور از آنها تعمیر شده است.

وی گفت: این شرکت  با بیش از نیم قرن تجربه مستقیم در حوزه‌های مختلف و مرتبط صنعت خودروسازی کشور تاسیس شده و چشم‌انداز خود را برای پیشرفت در مسیر پیش‌رو، بر اهدافی بلند و برنامه‌هایی بزرگ منطبق کرده است.  

وی افزود: تلاش  می‌شود در کنار هم‌افزایی و ترکیب تجارب ارزشمند افراد صاحب تجربه، بعلاوه دانش و تخصص جوانان با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز جهان در حوزه ناوگان حمل و نقل را با به‌روزترین محصولات تولید و تامین کنیم.

در ادامه این برنامه علیرضا رحمتی رئیس کمیته فنی کانون کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی اظهار کرد: زنجیره زیرساخت‌های تولید و توزیع بتن آماده اعم از ماشین آلات و خودرو‌های تولید، پمپاژ و حمل و نقل بتن آماده طی چند دهه اخیر به خوبی نوسازی نشده و به فرسودگی این تجهیزات و خودرو‌ها عادت کرده ایم. این درحالیست که فرسودگی این تجهیزات و خصوصا خودرو‌های حمل بتن آماده، می‌تواند موجب کاهش کیفیت بتن آماده شده و کیفیت و ایمنی ساختمان‌های کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: حمل ونقل ، بتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار