اجرای طرح امام سجاد (ع) در مرز خسروی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به اجرای طرح امام سجاد (ع) در مرز خسروی اشاره کرد و گفت : اجرای این طرح با هماهنگی طرفین ایرانی و عراقی در دست اقدام است و با اجرای آن زوار اربعین بدون توقف در مرز عازم کربلای معلی خواهند شد .

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۱۰۵ هزار نفر از مرز خسروی از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه خبر داد.

سید شهرام کهریزی با بیان اینکه در حال حاضر تردد به صورت روزانه از پایانه مرزی خسروی در حال انجام است، اظهار کرد: هر چه به ایام اربعین نزدیک‌تر شویم میزان تردد‌ها رو به افزایش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات متعددی برای آماده‌سازی این مرز طی ایام اربعین در حال انجام است، افزود: طی خرداد ماه بالغ بر ۴۲ هزار و ۷۵۰ تردد مسافران ایرانی و عراقی از مرز خسروی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه اضافه کرد: تعداد مسافرین ایرانی و عراقی که در اردیبهشت ماه از مرز خسروی تردد داشتند بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد تردد در فروردین ماه نیز نزدیک به ۲۸ هزار نفر بوده است.

به گفته وی، در مجموع از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰۵ هزار تردد از مرز خسروی انجام شده است.

کهریزی از روند افزایشی تردد در این مرز طی خرداد ماه نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و گفت: هرچه به ایام اربعین نزدیک‌تر شویم، میزان تردد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های بیشتری برای ارائه خدمات بهتر در مرز خسروی طی ایام اربعین در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: اگرچه هم اکنون این مرز از زیرساخت‌ها و امکانات بسیار مناسبی برخوردار است، اما برنامه‌هایی برای ارائه بهتر خدمات به زوار در این مرز را در دستور کار قرار دارد.

کهریزی یکی از مهمترین این برنامه‌ها را اجرای طرح امام سجاد (ع) در مرز خسروی دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح با هماهنگی طرفین ایرانی و عراقی در دست اقدام است و با اجرای آن زوار اربعین بدون توقف در مرز عازم کربلای معلی خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که با تلاش شبانه‌روزی که در حال انجام است جاده «برکت» نیز تا قبل از ایام اربعین به بهره‌برداری برسد تا در ایامی که تردد زوار را داریم، تردد خودرو‌های ترانزیتی به این جاده منتقل شود.

وی گفت: در پایانه مرزی خسروی نیز ۱۲ هزار مترمربع سایبان نصب شده که حدود سه هزار مترمربع آن طی سال جاری اجرا شده است و کمک به‌سزایی در رفاه زوار برای تردد در فصل گرما خواهد کرد.

کهریزی بهینه سازی سیستم برق و روشنایی مسیر تردد زوار، بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی و… را نیز از دیگر اقداماتی برشمرد که برای ایام اربعین در مرز خسروی در دستور کار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.