ولایت‌مداری و عدالت اجتماعی مهمترین پیام غدیر

به مناسبت عید سعید غدیر خم از دانشجویان سادات دانشگاه پیام نور استان با حضور رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت نهاد، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان تجلیل شد.

ابوالفضل توسلی رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان در مراسم جشن عید غدیرخم که در مسجد دانشگاه پیام نور استان برگزار شد  با بیان اینکه غدیر خم روز اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت است، بیان کرد: واقعه غدیر خم اثبات شایسته‌سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ اسلام است.

 ابوالفضل توسلی با بیان اينکه غدیر بزرگترین عید اسلامی بوده و باید این مناسبت به بهترین شکل ممکن پاس داشته‌ شود، افزود: باید از این فرصت مهم علاوه بر معرفی فضایل امیرالمؤمنین علی (ع)، بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری، ایستادگی در مقابل استکبار و عدالت اجتماعی مهمترین پیام غدیر است، تاکید کرد: ولایت رکن مهم و اساسی در دین اسلام و وحدت و یکپارچگی امت مسلمان است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان عید غدیر را عید الله الاکبر خواند و گفت: دشمن در تبلیغات خود به دنبال کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی یک تکلیف بوده و منجر به اشتیاق اجتماعی، وحدت و امنیت ملی، مشروعیت به نظام، مردم سالاری دینی و افزایش قدرت چانه زنی ایران در کشورهای منطقه خواهد شد.

غدیر خم اتمام نعمت و اکمال دین بر بشریت

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در ادامه این مراسم، اظهار کرد: واقعه غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان و مقدمه ای برای ظهور و انتظار برای منجی عالم بشریت است که در آن اثبات شایسته سالاری دینی در مکتب امامت و ولایت در تاریخ ناب اسلام به نمایش گذاشته شد.

حجت الاسلام علی خیور ادامه داد: اهمیت تبلیغ غدیر در آن حد است که خداوند از آن به عنوان مهمترین رسالت پیامبری حضرت محمد(ص) یاد کرده است.

وی افزود: در روز غدیر بود که خداوند نوید اکمال دین و اتمام نعمت را داد، مراسم عمامه گذاری برای امام علی(ع) توسط پیامبر(ص) در این روز نشانگر عظمت این روز به عنوان یک عید بزرگ است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت عید سعید غدیر برای مشارکت همگانی در انتخابات پیش رو بهره بگیریم، بیان کرد: باید از این فرصت‌ها برای روشنگری، هدایتگری و آشنایی مردم‌ بویژه نسل جدید با معارف اسلامی، تاریخ اسلام، ارزش‌ها و معارف دینی استفاده کنیم.

گفتنی است مولودی خوانی، اجرای سرود، برگزاری مسابقه و تجلیل از دانشجویان سادات از جمله برنامه های این مراسم در شب عید غدیر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار