گوترش: استقرار آتش بس در غزه پیش زمینه اجرایی شدن راهکار دو دولت است

دبیر کل سازمان ملل بار دیگر بر مواضع این نهاد برای استقرار آتش بس در غزه و تبادل اسرا تاکید کرد.

گرچه کشور‌های غربی به رهبری آمریکا چشمان خود را بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بسته اند، اما نهاد‌های بین المللی و گروه‌های بشردوستانه به طور مرتب درباره پیامد‌های نسل کشی در غزه هشدار داده و خواستار استقرار آتش بس در این باریکه هستند. 

به گزارش الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) بار دیگر بر مواضع سازمان ملل در خواست برای استقرار آتش بس در غزه و تبادل اسرا تاکید کرده و افزود: این مسئله پیش شرطی برای زمینه سازی به منظور امکان پذیر شدن راهکار دو دولت است. 

وی افزود: ما شاهد جان باختن ۳۷ هزار و ۶۰۰ غیرنظامی فلسطینی در غزه هستیم. این تلفات بالاترین آماری است که از زمان دبیر کلی من در سال ۲۰۱۷ تاکنون در یک منازعه با آن روبه رو بوده ایم. 

گوترش با انتقاد از توحش رژیم صهیونیستی در غزه، خاطر نشان کرد: آمار بالای تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه نشان می‌دهد ارتش اسراییل به قوانین بین المللی و بشردوستانه پایبند نبوده است. جامعه جهانی باید تمامی فشار‌های خود را به منظور احترام به قوانین بین المللی اعمال کند. 

این مقام سازمان ملل در ادامه مواضع رهبران صهیونیست را مغایر با آنچه آمریکا در طرح صلح ۳ مرحله‌ای مطرح کرده است خواند.

درحالی که طرح صلح ۳ مرحله‌ای مطرح شده از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستار استقرار آتش بس فوری و دائمی در غزه و مذاکره برای تبادل اسرا میان طرفین است، مقامات صهیونیست تاکید دارند به هیچ عنوان به جنگ در غزه پایان نخواهند بخشید. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۵ تير ۱۴۰۳
دبیر کل اگرحرف نزنه سنگین تره
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۰۱:۲۱ ۰۵ تير ۱۴۰۳
کی به حرفهای تو گوش میده شورای امنیت نگو قانون جنگل بگو هرکه قدرت دارد به همه زور میگوید
آخرین اخبار