شلیک تانک صهیونیستی به دفتر خبرگزاری فرانسه در غزه

خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی، تانک این رژیم به دفتر خبرگزاری این کشور در غزه شیلک کرده است.

تحقیقاتی که خبرگزاری فرانسه با چند رسانه بین المللی انجام داد و نتایج آن روز سه شنبه منتشر شد، حاکی از آن است که آتش تانک ارتش صهیونیستی در ۲ نوامبر ۲۰۲۳ به دفتر این خبرگزاری در غزه اصابت کرده و دفتر به شدت آسیب دیده است.

براساس گزارش القدس العربی، ارتش اشغالگر اسرائیل در ماه نوامبر هدف قرار دادن ساختمانی که دفتر خبرگزاری فرانسه در شهر غزه در آن قرار دارد را تکذیب کرد و در ژوئن نیز بر این موضع تاکید کرد که نشان می‌دهد تحقیقات داخلی درباره این حادثه در حال انجام است.

تحقیقات و کارشناسی بر اساس فیلم‌ها و ضبط‌های صوتی که مستقیماً توسط دوربین خبرگزاری فرانسه پخش می‌شد، انجام شد. این بمباران تلفات جانی نداشت، زیرا تیم خبرگزاری فرانسه در آن زمان شهر را ترک کرده بود، اما سالن سرور‌ها را در دفتر ویران کرد.

این تحقیقات همچنین بر اساس عکس‌هایی از ترکش‌های گرفته شده در روز پس از بمباران و ماه‌ها پس از آن و همچنین تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای بود.

پنج کارشناس که همگی خواستند نامشان فاش نشود، با اطمینان خاطر نشان کردند که دفتر مورد اصابت گلوله تانک صهیونیستی قرار گرفته است، سلاحی که گروه‌های فلسطینی در نوار غزه در اختیار ندارند.

کارشناسان دیگری که با آنها مشورت شد چندان مطمئن نبودند، اما با توجه به خسارات وارده، حمله هوایی یا هواپیمای بدون سرنشین را رد کردند. چندین کارشناس با درجه اطمینان خوبی فرضیه موشک یا موشک ضد تانک که مهمات متعلق به جنبش حماس است را رد کردند.

این تحقیق توسط پنجاه روزنامه نگار از ۱۳ نهاد از جمله گاردین، اشپیگل، لوموند و شبکه عربی برای روزنامه نگاری تحقیقی در یک دوره چهار ماهه زیر نظر داستان‌های ممنوعه  انجام شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۵ تير ۱۴۰۳
تاباد چنین بادا
آخرین اخبار