مقام معظم رهبری:

مشارکت در انتخابات، ایران را سرافراز می‌کند/ توان کار و اعتقاد به مبانی انقلاب نشانه فرد اصلح است

رهبر انقلاب در عید غدیر و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سخنرانی کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در روز عید غدیر و در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سخنرانی کردند.

روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است

رهبر انقلاب فرمودند: این روزها از طرفی حدود چهلم شهیدان خدمت است که طبعا یاد این عزیزان را برای ملت ایران تازه میکند. از طرفی هم شور و شوق انتخاباتی در بین مردم مطرح است. ایام حساسی است که مصادف شده است با عید سعید غدیر و باید از خداوند متعال همگی توفیق بخواهیم که بر طبق وظیفه بتوانیم کار خود را انجام دهیم.

رهبر انقلاب: حدیث غدیر، متواتر بین شیعه و سنی است

مقام معظم رهبری در ادامه بیان کردند: عید غدیر اعلام خلافت امیر المومنین (ع) است. در تعبیر قرآنی آمده است که روز هجده ذی‌الحجه سال ده هجری، روز مایوس شدن کفار است. چرا کفار مایوس شدند؟ این به دلیل تداوم حاکمیت سیاسی اسلام است که موجب یاس کفار میشود.مقام امامت برای پیغمبران از مقام رسالت بالاتر است.

وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند

رهبر معظم انقلاب یادآور شدند: خداوند متعال بعد از امتحانات سخت در آخر عمر حضرت ابراهیم ایشان را به مقام امامت رساند. این امامت را پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند ادامه می‌دهند، اما استمرار این امامت باید با حاکمیت سیاسی همراه باشد؛ لذا اعلام ولایت میکنند. وقتی امامت در جامعه حاکمیت داشته باشد، زیست جامعه شکل اسلامی پیدا میکند.

ایشان در ادامه خاطر نشان کردند: تلاش ائمه معصومین در طول زندگی ۲۵۰ ساله در جهت حاکمیت اسلام، برای گسترش زیست اسلامی بوده است. حاکم جامعه اسلامی رنج مردم را با تمام وجود خود حس می‌کند و مردم هم همراهی و دنباله‌روی از او دارند. غدیر برای ادامه تاریخ اسلام سوغات زیست اسلامی را ارائه می‌کند. غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم.

رهبر انقلاب: غدیر را بهانه‌ای برای دعوای شیعه و سنی قرار ندهیم

رهبر معظم انقلاب بیان کردند:اگر کسی بخواهد بنشیند درباره فضایل امیر المومنین (ع) صحبت کند شاید سال‌ها طول بکشید. نهج‌البلاغه برای همه مسلمین است. با وجود کتمان فضائل توسط دوستان و دشمنان، امیرالمومنین همه عالم را پرکرده است. جمال معنوی و رتبه عرشی امیرالمومنین (ع) را ما نمی‌شناسیم.

آیت الله خامنه ای درباره فضائل امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: امیرالمومنین از نظر یقین در اوج قرار دارد. احساس امیرالمومنین (ع) به انسانها در اوج است. به حضرت (ع) خبر دادند که اشرار شامی به خانه های مردم حمله میکنند و طلاها را از دست و پای زنان می ربایند . حضرت(ع) می فرمایند : به من خبر رسیده است که اینها وارد خانه هایی میشوند که زن مسلمان و یا غیر مسلمان در این خانه ها حضور دارند. اگر مرد مسلمان از این خبر از غصه دق کند مورد ملامت نیست .

رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد

ایشان درباره هوشیاری امیر المومنین (ع) در برابر دشمن فرمودند: ایشان فرمودند من فردی نیستم که با لالایی دشمن خوابم ببرد. خیلی ها با لبخند دشمن خاطرشان جمع میشود که دیگر خطری نیست. امیر المومنین (ع) فرمودند اگر تو خوابت برد معلوم نیست دشمن هم خوابش ببرد بلکه او بیدار است. 

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: امیر المومنین (ع) مظهر اعلای امامت است و امامت متکلف تبیین زیست اسلامی در جامعه است که باید این زیست را یاد بگیریم. البته به این امر انقلاب کمک کرد؛ رحمت خداوند بر امام (ره) بزرگوار و پیشروان این انقلاب. رحمت خداوند بر ملت ایران. اما ما هنوز در همان قدم‌های اول هستیم.

ایشان با اشاره به انتخابات خاطر نشان کردند: انتخابات بسیار مهم است. سه روز دیگر ملت ایران در مقابل یک آزمون قرار میگیرد. تقریبا چهل روز از درگذشت یک رئیس جمهور خوب کاری و مردمی گذشته است که مردم او را دوست داشتند و تشیع او هم میلیونی برگزار شد و در عین حال هم آماده برای برگزاری انتخابات میشوند. امیدواریم که خداوند ملت ایران را در این آزمون سر افراز کند که سر افرازی در گرو دو مطلب است.

در درجه اول مشارکت حداکثری و در درجه دوم انتخاب اصلح در انتخابات اهمیت دارد 

مقام معظم رهبری درباره موضوعات مهم در امر انتخابات بیان کردند: در درجه اول مشارکت حداکثری و در درجه دوم انتخاب اصلح در انتخابات اهمیت دارد . مهمترین اثر مشارکت بالا سرافرازی جمهوری اسلامی ایران است .دشمنان هرکاری که توانستند بر ضد جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و تا الان هم مرتب نقشه میکشند.جمهوری اسلامی ایران دشمنانی دارد. یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی ایران را بر دشمنان فائق می کند انتخابات است.

توان و نشاط کار به همراه اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب نشانه های فرد اصلح است

ایشان در ادامه فرمودند: در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی ایران دراز شده است. وقتی مشارکت بالاست زبان بدگویان کوتاه میشود و دشمن شاد نمیشویم. مشارکت فقط برای شهر های بزرگ نیست بلکه در همه روستاها و شهرها مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز شود.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: اصلح چه کسی است؟ اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی این انقلاب علاقه قلبی ، واقعی و به این راه اعتقاد داشته باشد. رئیس جمهور فقید ما به معنای واقعی کلمه اعتقاد داشت.دوم هم باید کارآمد باشد و شب و روز نشناسد و توانایی کارکردن داشته باشد. از عناصر و همکاران خوب استفاده کند. توان و نشاط کار به همراه اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب موجب صلاحیت میشود. وقتی این صلاحیت وجود داشت میتواند از همه ظرفیت های کشور استفاده کند.

با ارزش ترین ظرفیت جمعیت جوان و تحصیلکرده در کشور ماست

ایشان با اشاره به ظرفیت های فراوان کشور فرمودند: با ارزش ترین ظرفیت جمعیت جوان و تحصیلکرده در کشور ماست،در کشورهای منطقه هیچ کشور دیگری جوان تحصیل کرده ندارد. هوش و استعداد ذاتی ایرانی یکی دیگر از ظرفیت هاست. معادن عظیم کشور دیگر ظرفیت هاست. ما جمعیت مان حدود یک صدم جمعیت دنیاست اما معادن مهم مان چهار یا پنج صدم دنیاست.موقعیت جغرافیایی ظرفیت دیگر کشور ماست. ما میتوانیم راه ارتباطی بین شمال و جنوب و شرق و غرب دنیا باشیم. مرحوم رئیسی مقدمات این کار را انجام داده بود. مرز طولانی آبی و دریاهای آزاد، تعداد همسایگان ، بازار بزرگ منطقه و بازار داخلی کشور، تنوع اقلیمی کشور ، شبکه راه آهن و جاده در سراسر کشور از امتیازات مهم کشورماست. توانمندی های فنی مردان ما در امر مسکن و جاده و مراکز مهم . توانمندی های مهم کشور در نجهیزات اینها همه زیر بنای پیشرفت کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مناطق آزاد تجاری اگر درست ازشان استفاده شود ظرفیت کشور است.مواریث فرهنگی و تمدنی کشور همه از امکانات مهم ماست. ایمان دینی اکثریت قریب به کل کشور. مردم ما واقعا مردم مومنی هستند که شاید در کشورهای اسلامی این جز موارد نادر باشد.از اینها میشود برای پیشرفت کشور استفاده کرد. آن فردی که بتواند از این ظرفیت ها را داشته باشد او اصلح است. 

برخی گمان میکنند همه راه های پیشرفت کشور از آمریکا میگذرد

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند:برخی از سیاسیون در کشور ما گمان میکنند باید آویزان به قدرت های دیگر شوند. یا همه راه های پیشرفت کشور از آمریکا میگذرد.این افرادی که چشم شان به خارج از کشور است این ظرفیت ها را نمی بینند و طبعا برنامه ریزی هم برای پیشرفت کشور ندارند.جمهوری اسلامی ایران تا امروز نشان داده است که بدون تکیه به بیگانگان و حتی با وجود چالش آفرینی بیگانگان میتواند پیش رود. در آینده هم ملت ایران اجازه نخواهد داد که سرنوشتش توسط دیگران نوشته شود.

ایشان فرودند: برخی گمان میکنند این حرفها به معنای حصار کشیدن دور کشور است. از اول معتقد به ارتباط با همه دنیا الی یک یا دو استثنا بودم. روزی تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی حاکم بود ما رابطه مان را با این کشور قطع کردیم و وقتی این تبعیض نژادی از بین رفت رابطه مان را برقرار کردیم.

نامزد‌ها با خداوند عهد کنند که اگر موفق شدند؛ از افرادی که ذرّه‌ای با انقلاب فاصله دارند استفاده نکنند

حضرت آیت الله خامنه ای بیان کردند: آنچه موجب قطع رابطه میشود باید از بین رود وگرنه ما معتقد با ارتباط با همه دنیا هستیم و الحمدالله ارتباط هم داریم. در برخی از دولت هایی که پایبند به مبانی انقلاب بودند ما شهید رئیسی ارتباطات بین المللی ما هم تقویت شد ؛بنابراین این به معنای قطع رابطه نیست بلکه به معنای شجاعت و استقلال ملی است. هرکس علاقه مند به ایران قوی است باید در این انتخابات باید شرکت کند.

رهبر معظم انقلاب در پایان خطاب به نامزدهای انتخابات تاکید کردند: با خداوند خود عهد کنید که اگر موفق شدید کارگزاران خود از افرادی قرار ندهید که ذره ای با انقلاب زاویه دارند.آن کسی که با انقلاب و امام راحل (ره) و نظام اسلامی ذره ای زاویه داشته باشد همکار خوبی برای شما نخواهد بود. آن کس که دلبسته آمریکا باشد و تصور کند بدون لطف آمریکا نمیشود قدم برداشت او خوب مدیریت نخواهد کرد. آنکس که راهبرد دین و شریعت را مورد بی اعتنایی کند همکار خوبی برای شما نخواهد بود کسی را انتخاب کنید که اهل دین و شریعت و اعتقاد کامل به مبانی انقلاب باشد. اگر این عهد را با خداوند ببندید کارهای انتخاباتی شما تبدیل به کار های حسنه میشود و پیش خداوند ثواب خواهد داشت. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار