سرعت باد در آوج به ۸۲ کیلومتر بر ساعت رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: بیشترین سرعت وزش باد در استان قزوین مربوط به شهر آوج با ۸۲ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

مریم بهروزی کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره‌ای و پیش بینی‌های به عمل آمده از سوی این اداره کل طی روز‌های گذشته، سرعت باد در رازمیان، مرکز بخش رودبار الموت غربی به ۷۵ کیلومتر و در قزوین نیز به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، تداوم رگبار‌های همرفتی به علت ناپایداری‌های جوی و گذر امواج تراز میانی جو تا پایان هفته همچنان در سطح منطقه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: به همین جهت و با توجه به تعطیلات و سفر‌های بین شهری، از شهروندان و مسافران درخواست داریم تا پایان هفته از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شب گذشته و به دنبال وقوع رگبار و رعد و برق شاهد بارش‌های ناگهانی در برخی از مناطق مختلف این استان از جمله تاکستان، رازمیان، سیردان در بخش طارم سفلی، کوهین و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی نیز بودیم.

بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۱ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۸ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

برچسب ها: سرعت باد ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.