معاون فنی و عمرانی شهرداری قم عنوان کرد؛

توجه به اصول معماری ایرانی-اسلامی در ساختمان شورای شهر قم

حلوایی زاده گفت: در طراحی و احداث ساختمان جدید شورای اسلامی شهر قم اصول و شاخص‌های معماری اسلامی و ایرانی مدنظر قرار گرفته شده است.

به نقل از شهرداری قم،عباس حلوایی‌زاده با بیان اینکه ساختمان شورای اسلامی شهر قم در گام سوم افتتاح ۱۹۸ پروژه شهری افتتاح شد، اظهار کرد: این ساختمان با رعایت اصول معماری ایرانی-اسلامی طراحی شده است و تلاش کردیم فضا و نمای ساختمان احساس مردم‌داری را در مخاطب ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان ۱۱۰۰ متر عرصه دارد، افزود: کل زیربنای ساختمان ۵۳۰۰ مترمربع بوده و برای آن ۳۵۰۰ مترمربع محوطه‌سازی صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم هزینه ساخت این ساختمان را ۹۳ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: بهبود فضای محیط‌های اداری با هدف تکریم شهروندان صورت می‌گیرد.

حلوایی‌زاده با اشاره به تصویب فاز یک طراحی تقاطع شهید زین‌الدین تصریح کرد: فاز یک این تقاطع به صورت سه سطحه در شورای ترافیک استان تصویب شد، این تقاطع به‌نوعی ادامه محور فردوسی در شهر قم محسوب می‌شود که وضعیت ترافیکی این محدوده را بهبود خواهد بخشید.

وی با اشاره به روند طراحی پروژه تونل امام موسی صدر تاکید کرد: این طرح در مرحله برآورد و دریافت مجوز از شورای اسلامی شهر قم است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به تکمیل تقاطع غیرهمسطح بلوار صدوقی و محور فردوسی تا سه ماه آینده گفت: این پروژه بدون انسداد ترافیکی با احداث سازه‌های نگهدارنده کار پیش می‌رود.

حلوایی‌زاده افزود: تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش نیز پس از احداث ستون‌ها در مرحله عرشه‌بندی قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: سه مسیر دسترسی تقاطع فردوسی و پیامبر اعظم سال جاری تکمیل شده است تا این پروژه بزرگ به انجام برسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار