۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرک پرنیان قم احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: شهرک پرنیان با ظرفیت ۳۰ هزار زمین مسکونی در چهار فاز طراحی شده است که عملیات اجرایی فاز نخست آن از دی‌ماه سال گذشته آغاز شده و آماده‌سازی فاز‌های دوم، سوم و چهارم آن نیز از ابتدای امسال به‌تدریج در حال انجام است.

حسین زنجیرانی فراهانی گفت: در شهرک پرنیان ساخت‌های واحد‌های مسکونی به‌صورت ویلایی و حیاط‌دار بر مبنای معماری اسلامی و ایرانی طراحی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: این شهرک در محدوده ۲۱ کیلومتری قم و در دشتی مسطح مقابل روستای قله چم و امامزاده عبدالله واقع شده است.

زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: دمای هوا در منطقه شهرک پرنیان همواره چند درجه از هوای شهر قم خنک‌تر است و شبکه‌ها و خطوط اصلی زیربنایی در مجاورت آن توسعه پیدا کرده که تکمیل زیرساخت‌های آن را تسریع می‌کند.

او ادامه داد: هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به نهایی‌شدن واگذاری انفرادی ۵۰۰ قطعه زمین، تصریح کرد: متراژ زمین‌های مسکونی سایت پرنیان قم ۳۰۰ مترمربع است که ۸۰ تا ۱۰۰ متر از آن بنای ساختمان و بقیه به حیاط و سایر کاربری‌ها اختصاص‌یافته است.

۸۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان قم واجد شرایط خانه‌دارشدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۳ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار