تشکیل پرونده قضایی برای پیمانکاران متخلف مسکن مهر در رفسنجان

دادستان رفسنجان با اشاره به اینکه قریب به ۱۶ سال از شروع پروژه مسکن مهر رفسنجان می‌گذرد، گفت: برای پیمانکاران متخلف، پرونده قضایی تشکیل شده است.

علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پروژه مسکن مهر رفسنجان که ناتمام مانده، گفت: مسئول این پروژه تعهد داده کار را انجام دهد. 

وی افزود: قریب به ۱۶ سال از شروع این پروژه می‌گذرد و شاکی هم زیاد دارد و بابت تحویل نشدن واحد‌ها پرونده قضایی تشکیل شده است. 

دادستان رفسنجان تصریح کرد: در حوزه پیشگیری نیز جلسه‌ای با حضور مسئولین شهرستان تشکیل شد و بازه زمانی را بر اساس کارشناسی به ما اعلام شد و بر همان اساس باید واحد‌ها تحویل داده شود. 

وی بیان داشت: این اشخاص ملزم هستند که تعهد خود را انجام دهند و در غیر این صورت پیگیری قانونی و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

محمدی درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت سایپا در رفسنجان نیز گفت: تعداد زیادی اشخاص شاکی و طلبکار در دادسرا و محاکم حقوقی پرونده تشکیل دادند و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بستانکار در این موضوع هستند. 

وی افزود: طی مکاتبه‌ای که با معاونت اول قوه قضائیه انجام دادیم، بر اساس قانون مسئولیت‌های مدنی خود شرکت سایپا در این زمینه مسئولیت دارد و باید پاسخگو باشد.

محمدی در خصوص آخرین وضعیت پرونده فوت کودک چهار و نیم ساله در بیمارستان مرادی رفسنجان هم گفت: آنچه مسلم است تقصیر انسانی محرز شده و در هیئت سه نفره پرونده در جریان است تا میزان تقصیر اشخاص مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: طی یک سال گذشته در جرائمی مانند تصادفات، سرقت و خشونت‌های رفتاری افزایش پرونده را در شهرستان رفسنجان داشتیم و در خصوص سرقت سیم برق با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم.

دادستان رفسنجان، عمده جمعیت کیفری در شهرستان را در دو جرم مواد مخدر و سرقت دانست و تصریح کرد: اتباع در صورت ارتکاب جرم، پس از آزادی از کشور طرد می‌شوند.

محمدی به وضعیت شهرستان و درخواست‌های مردم اشاره و بحث موتورسنگین‌ها را ذکر کرد و افزود: حضور میدانی نیروی انتظامی منجر به مناسب‌تر شدن وضعیت در این خصوص شده است.

دادستان رفسنجان به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان اشاره کرد و از آزادی پنج زندانی خبر داد و بیان داشت: یک زندانی پس از ۱۰ سال، دیروز به میمنت عید غدیر آزاد شد.

محمدی در خصوص متکدیان، نبود زیرساخت برای نگهداری را ذکر کرد و گفت: با راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ این مشکل حل می‌شود و پیگیر راه‌اندازی آن هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار