پارک مادر، میزبان هنرمندان سوگواره سرو سرخ

شهردار منطقه دو شهر کرمان از برگزاری دومین سوگواره هنری سرو سرخ با محوریت طراحی علم‌های عاشورایی در دهه اول محرم خبر داد.

علی رحیمی‌راد با اشاره به اینکه طی پارسال، اولین سوگواره هنری سرو سرخ در دهه اول ماه محرم در شهرک شهید باهنر، مجاور پارک نظام مهندسی و با استقبال خوب هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد، گفت: بر همین اساس، طی نشست‌های برگزار شده و با دستور شهردار کرمان مقرر شد دومین سوگواره هنری سرو سرخ به همت و تلاش همکاران شهرداری منطقه دو و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، در دهه اول ماه محرم، امسال برگزار شود.

وی ادامه داد: بدین منظور تاکنون، جلسات متعددی با اساتید برجسته استانی در بخش هنر و گرافیک برگزار و مراحل اولیه درخصوص انتخاب داوران، طراحی پوستر، تبلیغات و فراخوان انجام شده است.

شهردار منطقه دو شهر کرمان، با یادآوری اینکه این سوگواره، در دهه اول محرم در پارک‌مادر و با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود، بیان کرد: در حاشیه و در کنار این سوگواره، برنامه‌های فرهنگی مرتبطی نیز تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه این سوگواره به‌منظور مشارکت و حضور هنرمندان برای خلق آثار عاشورایی برگزار خواهد شد، یادآور شد: در این رویداد، ۶۰ علم عاشورایی به‌منظور طراحی در اختیار هنرمندانی که طرح‌های آن ها در دبیرخانه سوگواره تأیید شده، قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه دو کرمان، مهران رضاپور، عفت تلکلو، فتانه جلال‌کمالی و بهشته بهشتی را اعضای هیئت داوران این سوگواره دانست و تصریح کرد: جوایز ۵ نفر اول این سوگواره به‌زودی نهایی می‌شود.

رحیمی‌راد، پایان فراخوان را ۱۵ تیرماه امسال اعلام کرد و افزود: جلسات داوری ۱۶ و ۱۷ تیرماه انجام و طرح‌ها نهایی می‌شود.

شهردار منطقه دو شهر کرمان، تعداد برگزیدگان را از بین ۶۰ اثر رسیده به دبیرخانه سوگواره اعلام کرد و گفت: سوگواره، ۲۰ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۴ تیرماه ادامه خواهد داشت و در نهایت آثار هنری خلق‌شده، در سطح شهر کرمان نصب خواهد شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار