۴ هکتار از مزارع و مراتع بوکان در آتش سوخت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: ۴ هکتار از مزارع گندم و مراتع روستای کانی‌گورگه این شهرستان در آتش سوخت.

رسول معروفی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: آتش‌سوزی در مراتع و مزارع گندم روستای کانی‌گورگه این شهرستان روی داد و به دلیل حضور به موقع آتش‌نشانان و مردم محلی از گسترش آن در دیگر مزارع گندم جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان با تخلیه سه سرویس از کامیون آبرسان و با کمک نیرو‌های مردمی حاضر در محل موفق به مهار آتش شدند، اما این حادثه ۴ هکتار از مزارع گندم و مراتع این روستا را از بین برد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان از گردشگران، مسافران و روستاییان خواست در این فصل که به دلیل خشک شدن علوفه‌ها احتمال آتش‌سوزی در مراتع وجود دارد، هنگام برپایی آتش نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی از همکاری و همراهی جوامع محلی و دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست با ماموران آتش‌نشانی در مهار آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها قدردانی کرد و گفت: اقدامات اولیه جوامع محلی برای مهار آتش سوزی در مراتع، قبل از رسیدن نیرو‌های آتش‌نشانی می‌تواند کمک زیادی برای ممانعت از گسترش آتش و مهار شعله‌های آن دارد.

روستای کانی‌گورگه در شهرستان بوکان و بخش سیمینه و دهستان بهی دهبکری در بخش شرقی بوکان و پس از روستا‌های قورمیش و کلتپه قورمیش قرار دارد.

بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

بوکان با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.