بیش از ۶۱ هزار گردشگر از غار آبی سهولان مهاباد بازدید کردند

مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۱ هزار گردشگر داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور از این اثر طبیعی بازدید کرده‌اند.

یوسف محمودزاده مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد با بیان اینکه بیش از ۱۰ درصد بازدیدکنندگان خارجی هستند، گفت: امسال با توجه به کاهش دمای هوا در روز‌های نخست سال، شمار گردشگران این غار آبی در مقایسه با پارسال حدود ۶ هزار گردشگر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۳ قایق پارویی به همراه ۶ نفر نجات‌غریق و غواص برای بازدید گردشگران در این غار مستقر بوده و خدمات لازم را به آنها ارائه می‌کنند.

مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد ادامه داد: بازدید برای گردشگران هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح شروع می‌شود و تا ۱۸:۳۰ بعداز ظهر ادامه دارد.

محمودزاده افزود: همچنین ۸ واحد سوئیت و اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت حدود ۴۰ نفر در روستای سهولان واقع در نزدیکی این غار برای پذیرش میهمانان و مسافران احداث شده است.

وی یادآور شد: پارسال در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این اثر طبیعی بازدید کرده بودند.

غار آبی سهولان در مهاباد به عنوان دومین غار آبی کشور یکی از جاذبه‌های منحصربفرد تاریخی و تفریحی استان آذربایجان‌غربی است که نظر هر گردشگر و بازدید کننده‌ای به عظمت و زیبایی آن جلب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.