نیویورک تایمز: مکرون و بایدن آسیب‌پذیر هستند

بحث‌های ریاست‌جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی زودهنگام در فرانسه، به ملی‌گرایان برای به چالش کشیدن ناتو و تضعیف دفاع اوکراین جرأت داده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، پس از مناظره ناموفق جو بایدن برای ریاست جمهوری، عدم اطمینان نه تنها در ایالات متحده، بلکه در "فرانسه شوکه شده و وحشت زده" به اوج خود رسیده است. مناظره آمریکا و انتخابات پارلمانی آتی در فرانسه، به ملی گرا‌ها برای به چالش کشیدن ناتو و تضعیف دفاع اوکراین جرأت داده است.

نیویورک تایمز گزارش داد که آسیب پذیری امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، اروپا را آسیب پذیر کرده است.

در این مقاله آمده است که ایالات متحده و فرانسه - نه تنها ستون‌های اتحاد آتلانتیک شمالی، بلکه همچنین عامل دفاع اوکراین و نظم اروپای متحد پس از جنگ هستند- با نیرو‌های ناسیونالیستی روبرو هستند که می‌توانند تعهدات بین المللی موجود را لغو کنند و جهان را به قلمروی ناشناخته سوق دهند.

همانطور که این نشریه اشاره می‌کند، تلاش ناموفق مکرون برای انتخابات زودهنگام احتمالاً موقعیت او را تضعیف می‌کند و او را قادر به تحقق برنامه‌های بین المللی جسورانه خود نمی‌کند.

به ویژه، مشکل رئیس جمهور فرانسه این است که توانایی او برای ایجاد یک اروپا با صنعت یکپارچه، توانایی دفاعی بزرگ و یکپارچگی نظامی گسترده ممکن است محدود یا حتی باطل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار