زیرسازی طرح تکمیل راه آهن زاهدان_ بیرجند_مشهد در قطعات مربوط به خراسان جنوبی ظرف دو سال به اتمام رسیده و بلافاصله نوسازی این طرح آغاز می‌شود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: استان در محور شرق است و از آنجایی که توسعه در این قسمت از کشور ضعیف بود، مورد توجه ویژه دولت شهید رئیسی قرار گرفت و طرح‌های شاخصی زیادی از جمله راه آهن در این دولت کلید خورد. 

او افزود: مطالعات و عملیات اجرایی طرح راه آهن زاهدان_بیرجند_مشهد در دولت شهید رئیسی برای تکمیل کریدور جنوب به شمال به طور جدی آغاز شد و تمام قطعات این طرح که ۴۳۳ قطعه است فعال هستند. 

عباس زاده بیان کرد: ۱۴ قطعه از این طرح در خراسان جنوبی است که مطالعات این قطعات و واگذاری آن به پیمانکاران انجام شده و با پیگیری شهید رئیسی و استجازه رهبر اعتبارات آن از محل تهاتر نفتی تأمین و مشکلی در تامین ارتباط آن نداریم که برای زیرسازی این ۱۴ قطعه در استان ۱۸ هزار میلیارد تومان در گام اول قرارداد بسته شده و طرح در حال اجرا است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح جزؤ فعال‌ترین طرح‌های عمرانی کشور است و ظرف دو سال زیرسازی این طرح به اتمام رسیده و بلافاصله روسازی آن انجام می‌شود؛ منابع به حساب پیمانکاران واریز و یک فضای رقابتی برای انجام کار بین آنان شکل گرفته که این خود باعث تسریع در روند نجام آن می‌شود. 

او عنوان کرد: طرح‌های شاخص دیگری در دولت شهید در استان رقم خورد که انتقال آب دریای عمان با بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه برای استان و بیش از ۳۵۰ کیلومتر خط انشعابی کلید خورد و برنامه‌ریزی‌ها بدین صورت بود که تا پایان سال ۱۴۰۴ این طرح به اتمام برسد. 

عباس‌زاده تصریح کرد: طرح انتقال فرآورده‌های نفتی، اجرای خط سراسری هفتم گاز از اسدیه به خراسان جنوبی و مشهد و انجام نهضت ملی مسکن از دیگر طرح‌های بزرگ دولت سیزدهم بود که در مورد نهضت ملی مسکن نیز بیش از ۵۰۰۰ هکتار اراضی در شهرستان‌های استان الحاق و امکان برای واگذاری زمین و اعطای تسهیلات در استان وجود دارد و در اجرای این طرح در کشور رتبه اول را داریم. 


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد طرح فرزندآوری در بیرجند نیز الحاق اراضی انجام شده و قرعه‌کشی‌ها صورت گرفته و برای بیش از ۵۰۰ هزار واحد زمین تامین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.