دستاورد‌های اقتصادی فرصتی برای ورود سرمایه‌گذار به خراسان جنوبی

سرپرست معاونن هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با نگاه دولت سیزدهم به استان عقب افتادگی‌ها جبران و زمینه ورود سرمایه گذار فراهم شده است.

جعفری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: نداشته‌ها و آرزو‌های استان در دولت شهید رئیسی جبران و زیرساخت‌های آن مهیا شد در صورتی که قبل از این سرمایه‌گذاران به دلیل کمبود زیر ساخت از استان می‌رفتند. 

او افزود: با نگاه ویژه دولت شهید رئیسی به استان تمام عقب افتادگی‌ها جبران، از محرومیت خارج شدیم و با توجه به ظرفیت‌ها و سرمایه‌های استان می‌توانیم وارد جهش تولید شویم.

جعفری بیان کرد: به طور مثال ترانزیت استان در اردیبهشت امسال نسبت به پارسال با رشد هزار و ۹۰۰ درصدی مواجه بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: تا قبل از دولت شهید، ۳ پست برق در استان وجود داشت که در طول دوره ریاست وی ۳ پست دیگر شامل پست برق نهبندان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی، پست برق فردوس و پست برق طبس اضافه شد.

او عنوان‌کرد: سرمایه‌گذاری خورشیدی در استان بی‌سابقه شده و همین هفته پیش نیز برای تولید ۱۶۰ مگابایت برق زمین واگذار شد و برای صنایع کوچک دنبال انرژی خورشیدی رفته و از آنها حمایت می‌کنیم و به هر میزان که تولید برق داشته باشند دولت از آنها خریداری می‌کند.


بیشتر بخوانید


جعفری تصریح کرد: طرح انتقال آب به استان در مرحله لوله گذاری است، طرح انتقال گاز به زودی افتتاح شده و طرح راه آهن نیز در حال انجام است و امیدواریم نگاهی که دولت شهید استان داشت در آینده ادامه پیدا کند تا جهش تولید به معنای خاص خود اتفاق بیفتد. 

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: در استان ۳ هزار و ۲۳ واحد صنعتی داریم که ۹۶۸ واحد غیرفعال و یا راکد بودند، اما در دولت شهید ۵۳۰ واحد از این تعداد فعال شده و باعث تکمیل چرخ‌ها در استان و رشد اقتصاد شدند.

او گفت: در دولت شهید رئیسی آمار بیکاری در استان به ۵ درصد رسید، ۲۴ هزار و ۳۹۸ مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی صادر و منجر به ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی شد و پرداخت تأثیرات ازدواج را فرزندآوری در اردیبهشت امسال به بیش از ۹۰ درصد تعهد استان رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار