استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکت مردم استان در انتخابات هشتم تیرماه، قابل تحسین است.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد انتخابات استان گفت: حضور پررنگ مردم استان در اولین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که هشتم تیرماه برگزار شد، کسب رتبه نخست مشارکت را برای خراسان جنوبی به همراه داشت.

وی افزود: مشارکت استان در دور اول انتخابات براساس تعرفه‌های مصرفی به طور قطعی ۶۴.۱۵ اعلام شده است.

قناعت با عنوان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان فراهم شده، اظهار امیدواری کرد: این مرحله هم با مشارکت هوشمندانه و حداکثری مردم بدون هیچ مشکلی به نتیجه برسد.

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جریان برگزاری انتخابات همواره بر رعایت قانون تأکید داشته و داریم افزود: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری هیچ مشکلی در امر برگزاری انتخابات نداشتیم.

وی با تأکید بر نقش مؤثر همدلی و هم افزایی هیأت‌های اجرایی و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و خدمات رسان در برگزاری موفق و بدون حاشیه انتخابات هشتم تیر گفت: امیدواریم همین روند در انتخابات روز جمعه ۱۵ تیرماه هم ادامه داشته باشد.

قناعت با اشاره به فعال بودن ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در انتخابات ۸ تیرماه، بیان کرد: تعداد و مکان‌های استقرار شعب اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات تغییری نخواهد کرد. آقای قناعت گفت: فرمانداران به عنوان رؤسای ستاد‌های انتخاباتی شهرستان‌های استان، مکلف بوده اند که با رصد میدانی، نقاط ضعف موجود در مرحله اول را احصا و نسبت به رفع آنها اقدام کنند. 

استاندار با اشاره به دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور، اظهار کرد: شیوه برگزاری انتخابات نسبت به دور اول هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: ارائه بموقع و کامل آموزش‌ها به آمادگی مجریان کمک کرده و سطح خطا را در انتخابات‌هایی که از ۱۱ اسفند تاکنون در استان برگزار شده، به صفر رسانده است. وی از تلاش‌های همه دست اندرکاران و مجریان انتخابات قدردانی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان هم گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات انجام و اقلام و ملزومات نیز تحویل شده است. طالبی با عنوان اینکه توزیع تعرفه‌ها در مرحله اول به نحو درست انجام شده، افزود: در این دور از انتخابات هم مشکلی در توزیع و تعداد تعرفه‌ها نداریم.

 وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رأی خبر داد و گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رأی دهندگان، مسئولین شعب اخذ رأی می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت و اقدام به اخذ رأی از وی کنند.

طالبی افزود: فرآیند رأی گیری در این مرحله نیز با کارت ملی یا شناسنامه انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.