رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در آتش سوخت.

سید محمد امین مشعریان رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۱۷ فقره آتش سوزی عرصه ملی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در استان رخ داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان حریق مربوط به شهرستان اسدآباد است اضافه کرد: در صورت مشارکت نکردن جوامع محلی و حضور نیافتن به هنگام یگان حفاظت از منابع طبیعی وسعت حریق بسیار بیشتر از عدد یاد شده بود.

ریس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اظهار کرد: بارندگی‌ها موجب غنی شدن پوشش گیاهی مناطق شده که با ورود به فصل تابستان و گرم شدن هوا، خطر آتش سوزی نیز افزایش یافته است.

مشعریان ادامه داد: ۸۵ درصد آتش سوزی‌ها به واسطه عوامل انسانی رخ می‌دهد و درصد بالایی از حریق سهوی است.

وی گفت: اداره آموزش و ترویج نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاه سازی مردم اقدام کرده است که در این راستا ۱۲ هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای جوامع محلی، دهیاران و شورا‌های اسلامی برگزار شد.

ریس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: تیم همیاران محافظ طبیعت در هر یک از شهرستان‌ها تشکیل شده که همه اعضای تیم آموزش‌های لازم اطفای حریق را فرا گرفتند و به تجهیزات مهار آتش در مراتع و اراضی ملی مجهز شدند.

مشعریان ادامه داد: علاوه بر آموزش و فرهنگ سازی، در حوزه فنی نیز اقدام به احداث آتش بر، پاکسازی پای درختان، هرس درختان و بکارگیری نگهبان در پارک‌های جنگلی، برگزار مانور اطفای حریق، انعقاد ۱۲ مورد تفاهم نامه همکاری با دهیاران شده است.

برچسب ها: آتش سوزی ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار