طرح اجرای شبکه برق و روشنایی منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی طبس تا ۲ ماه آینده تکمیل می شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس با اشاره به اینکه این طرح در سال ۱۳۹۹ اجرا شده اما به دلیل نواقص فنی و تغییر در نقشه‌های اجرایی، به شبکه برق متصل نشد گفت: در حال حاضر قرارداد رفع نواقص با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از محل منابع استانی این اداره منعقد و عملیات اجرایی طرح به زودی آغاز می‌شود و حداکثر ظرف دو ماه آینده به بهره‌برداری می رسد.

عرب افزود: این طرح به طول سه کیلومتر از روستای هدف گردشگری خرو تا ورود به منطقه چشمه آبگرم مرتضی علی اجرا می‌شود .

وی گفت: امیدواریم با توجه به نبود امکانات اقامتی و پذیرایی و با توجه به فراهم شدن زیرساخت در آینده نزدیک شاهد ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در این منطقه باشیم.

درحوالی روستای خرو دره‌ای وجود دارد که آب چشمه‌های کوچک و بزرگ در آن جاری است وکال سردر نامیده می‌شود که پس از حدود ۴۵ دقیقه پیاده‌روی، خلاف جهت حرکت آبی که درون دره جاری است به چشمه‌های متعدد آب و به خصوص چند چشمه آب گرم می‌رسیم که به آبگرم مرتضی علی معروف است. 

 اثر طبیعی چشمه آبگرم مرتضی علی به شماره ۱۹۶ در فهرست آثار طبیعی – ملی کشور به ثبت رسیده است.

در درون این دره نیز یکی از نمونه‌های عالی خلاقیت و دوراندیشی ایرانیان یعنی سد تاریخی شاه عباسی و بنا به قول اهالی طاق شاه عباسی نیز قرار گرفته که به شماره ۳۱۰۷۷ در فهرست آثار تاریخی کشور ثبت ملی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.